بایگانی‌ها

یک قدم به سوی اسکار

بهترین فیلم‌های سال از نگاه پل شریدر
بهترین فیلم‌های سال از نگاه پل شریدر

.پس از دو هفته و نمایش فیلم‌های متنوع سرانجام جشنواره تورنتو 2022 به کار خود پایان داد و مهم‌ترین جایزه جشنواره که جایزه تماشاگران است اهدا شد.

رقبای این جایزه فیلم‌هایی چون «بنشی‌های اینیشرین»، «زنان سخن‌گو»،«خانواده فبلمن» بودند. فیلم‌هایی که توجه منتقدان را جلب کردند.

.

اما در نهایت جایزه نخست به استیون اسپیلبرگ و «خانواده فبلمن» اهدا شد.انتخاب دوم در این شاخه فیلم «زنان سخنگو» ساخته سارا پولی و انتخاب سوم قسمت دوم «چاقوهای آخته» با عنوان Glass Onion: A Knives Out Mysteryساخته رایان جانسون بود.

 

.

اسپیلبرگ پیشتر گفته بود که خانواده فبلمن شخصی‌ترین فیلم اوست. معمولا فیلمی که جایزه تماشاگران را در جشنواره تورنتو برنده می‌شود در مراسم اسکار نیز نامزد و مدعی جدی است، تاریخچه جوایز جشنواره تورنتو این نکته را ثابت می‌کند.

.

 

جایزه بهترین مستند جشنواره به «یخ سیاه» ساخته هوبرت دیویس ، انتخاب دوم این رشته مستند «مایا و موج» ساخته استفانی جانسون و انتخاب سوم«752 یک عدد نیست» ساخته بابک پیامی بود و جایزه تماشاگران بخش «جنون نیمه شب» به فیلم داستان ال یانکوویچ ساخته اریک اپل اهدا شد.

جایزه فیپرشی به «آخر هفته غزه» ساخته بسیل خلیل و جایزه نتپک به Sweet As داده شد.جایزه تماشاگران بخش پلتفورم به Riceboy Sleeps ساخته آنتونی شیم رسید.