بایگانی‌ها

یک پروژه روسی رقیب تام کروز شد

یک پروژه روسی رقیب تام کروز شد
یک پروژه روسی رقیب تام کروز شد

شاید پروژه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری فضایی تام کروزبه کارگردانی داگ لیمن اولین فیلمی نباشد که در فضا فیلمبرداری می‌شود.

 

 

به گزارش ایندی‌وایر یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی که خبر تولیدش در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، پروژه‌ ۲۰۰ میلیون دلاری تام کروز و داگ لیمن بود که قرار است اولین فیلم بلند سینمایی باشد که در فضا فیلمبرداری خواهد شد. این پروژه کروز  را می‌تواند به اولین بازیگری تبدیل کند که به ایستگاه بین‌المللی فضا (ISS) سفر می‌کند تا مقابل دوربین سینما برود، اما  روسیه می‌تواند پیش‌قدم شود و از هالیوود سبقت بگیرد. شبکه تلویزیونی اسکای ماه گذشته خبر  داد که «چنل وان» (Channel One)  با همکاری آژانس فضایی روسی «روس‌کازموس» (Roscosmos)  یک بازیگر زن را اکتبر سال ۲۰۲۱ به فضا می‌فرستد.

 

در آگهی انتخاب بازیگری که «روس‌کازموس» منتشر کرده اعلام شده که« برای این پروژه به دنبال یک ابرقهرمان واقعی هستند تا او را به سوی ستارگان (آسمان) بفرستد و خودش را هم به یک ستاره‌ بین‌المللی تبدیل کند.»

 

داوطلبان الزاما نباید بازیگران حرفه‌ای باشند، بلکه باید بین ۲۵ تا ۴۰ سال سن داشته و از نظر جسمانی آماده باشند. برای این نقش تنها شهروندان روس بررسی خواهند شد.

 

«بازیگر زن باید وزنی بین ۵۰ تا ۷۰ کیلوگرمداشته باشند… علاوه بر این، باید بتواند ۱ کیلومتر را در سه و نیم دقیقه یا کمتر بدود، ۸۰۰ متر را به صورت آزاد در ۲۰ دقیقه شنا کند، و با تکنیکی قابل‌تحسین از ارتفاع سه متری شیرجه بزند.»

 

کروز و لیمن با ایلان ماسک و کمپانی  ماسک «اسپیس‌اکس» همکاری می‌کنند. ورایتی گزارش داده بود که حداقل دو شبکه‌ی بزرگ آنلاین برای سرمایه‌گذاری در این پروژه دعوت نشده‌اند چرا که کروز به اکران فیلم در سالن‌های سینما وفادار است.