بایگانی‌ها

۲ سال است «پایتخت» الوند ندارد!

۲ سال است «پایتخت» الوند ندارد!
۲ سال است «پایتخت» الوند ندارد!

باز هم روزهای پایانی سال آمد و داغ فراق خشایار الوند تازه شد. دو سال پیش در چنین روزی نویسنده «پایتخت»، سازندگان و علاقمندان این سریال را برای همیشه ترک کرد تا نوروز امسال هم برای دومین سال پیاپی، «پایتخت» بدون الوند روی آنتن برود.

به گزارش ایسنا، خبر درگذشت ناگهانی خشایار الوند در حالی روز پنجشنبه  نهم اسفند ۹۷ در رسانه ها و فضای مجازی به سرعت دست به دست شد که شوک بزرگی را برای سیل علاقمندان «پایتخت» به همراه داشت؛ هیچکس باور نمی کرد یا شاید نمی خواست باور کند که خبر صحت دارد.

اما متاسفانه این بار درست بود؛ خشایار الوند در دقایق ابتدایی بامداد نهم اسفند ماه به علت ایست قلبی درگذشت و چند ساعت بعد، این خبر به پربازدیدکننده ترین و در عین حال تلخ ترین خبر رسانه ها بدل شد.

با فوت خشایار الوند، «پایتخت» یک سال (سال ۹۸) پخش نشد و پس از آن آرش عباسی و محسن تنابنده در «پایتخت ۶» مسئولیت نگارش فیلمنامه را بر عهده گرفتند. مجموعه ای که با حاشیه های قابل توجهی هم همراه شد و عده ای با مقایسه این فصل با سری های گذشته، کمبودها را به فقدان خشایار الوند نسبت می دادند.

این مساله حتی در آن زمان واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم به دنبال داشت. سیدعباس صالحی در توئیتی نوشت، این خشایار الوند بود که به «پایتخت» جان می‌داد.

البته سیروس مقدم بعدها با حضور در برنامه ای تلویزیونی با تاکید بر نقش تاثیرگذار خشایار الوند و ارزش های حضور او برای سریال پایتخت، در عین حال اینگونه عنوان کرد که نطفه، فکر و ایده این سریال متعلق به محسن تنابنده بوده است و مرحوم خشایار الوند در برخی فصل ها و قسمت های این سریال از جمله نیمه ابتدایی پایتخت ۱، پایتخت ۲ به طور کامل و چند قسمت ابتدایی پایتخت ۵ اصلا حضور نداشته است.

مقدم همچنین توضیح داده بود که خشایار الوند مدت ۱۰ سال با «پایتخت» و داستانها و شخصیت های این سریال عجین شده بود و در عین حال کاملا مدیوم تلویزیون را می شناخت؛ ویژگی ای که در «پایتخت ۶» زمان برد تا به آن دست یابند.

 

هرچند همان طور که کارگردان «پایتخت» هم اذعان داشت، نمی توان از نقش قابل توجه خشایار الوند در موفقیت این سریال کمدی غافل شد، اما باید در نظر داشت که شیوع ویروس کرونا هم به دشواری مسیر ساخت «پایتخت ۶» افزوده بود؛ به نحوی که آخرین قسمت های این سریال نیمه کاره رها شد و سازندگان همان زمان وعده دادند که با بهتر شدن وضعیت قسمت های پایانی را خواهند ساخت. این وعده حالا گویا عملی شده است. تهیه کننده، ساخت قسمت های نیمه تمام را اعلام کرده و تنابنده هم با انتشار عکسی در حین ساخت، بر این خبر تاکید می کند.

این در حالی است که چندی قبل و پس از حاشیه های پیش آمده برای ساخت «پایتخت ۷ » (حذف اجباری برخی بازیگران و شایعه دستمزدهای میلیاردی برخی عوامل)، تنابنده با انتشار مطلبی در فضای مجازی ساخت «پایتخت ۷ » را فعلا منتفی و به آینده ای بهتر موکول کرده بود.

حالا پایتختی ها این روزها مشغول به سرانجام رساندن قسمت های آخر فصل ششم هستند تا به وعده خود عمل کنند. حالا باید منتظر ماند و دید که این قسمت های پایانی رضایت بیننده ای که دیگر نبود خشایار الوند را پذیرفته است، جلب خواهد کرد.