بایگانی‌ها

آغاز نیمه دوم!

آغاز نیمه دوم!
آغاز نیمه دوم!

نیمه اول جشنواره را فوق‌العاده خنثی پشت سر گذاشته ایم و  در روزهای ابتدایی به جز چند فیلم با ایده‌های به بار ننشسته، شاید کمتر  با فیلم قابل اعتنایی مواجه شده ایم. در میان فیلم‌های چند روز اول می‌توان به «تابستان داغ»، «نگار»، «ویلایی‌ها» و «فراری» اشاره کرد. آثاری که به نسبت سایر فیلم‌ها با تشویق و استقبال بیشتری از تماشاگران در سالن میلاد مواجه شدند. اگرچه واکنش نسبت به همین فیلم‌ها را هم نمی‌توان موفقیت کامل در نظر گرفت.

اما فیلم‌های مهم جشنواره زودتر از کاخ رسانه‌ها در سینماها‌ی مردمی به نمایش در آمدند و واکنش مردم نسبت به این فیلم‌ها هم قابل پیش‌بینی بود. آثاری چون «گشت 2»، «سد معبر»، «زیر سقف دودی»، «سارا و آیدا»، «انزوا»، «خوب، بد، جلف»، «بیست و یک روز بعد»، «بدون تاریخ، بدون امضا»، «فصل نرگس»، «آباجان» و «ماجرای نیمروز» جزو فیلم‌های محبوب مردم بوده اند.

نکته جالب اینجا است که هرکدام از فیلم‌های محبوب مردمی در کاخ رسانه هم با واکنش غالبا مثبت منتقدان مواجه شده اند. با توجه به واکنش‌های سالن میلاد، «انزوا»، «آباجان»، «بدون تاریخ بدون امضا» و «ماجرای نیمروز» را می‌توان تشویق شده ترین آثار امسال در نظر گرفت.

 

بدون در نظر گرفتن «قاتل اهلی» که به نداشتن نمایش در سه روز اول از محاسبه آرای مردمی کنار گذاشته شده است، در روزهای پیش‌رو بیشترین حساسیت و هیجان بر سر نمایش فیلم‌هایی چون «رگ خواب»، «گشت 2» و «سد معبر» خواهد بود.