بایگانی‌ها

ادعای عجیب امرالد فنل

روی کاغذ فیلم «زن جوان خوش‌آتیه» ساخته امرالد فنل هیچ ارتباط تماتیکی با فیلم جدید او «سالتبرن» ندارد.در فیلم اولی کری مولیگان نقش نخست را ایفا می‌کند و در «سالتبرن» بری کیوگان دانشجوی دانشگاه آکسفورد است. از نگاه امرالد فنل دو فیلم او نقاط مشترک فراوانی دارند.

🔹او روی فرش قرمز جشنواره فیلم لندن چنین توضیح داد:«من فکر می‌کنم در واقع آنها از بسیاری جهات هم‌پیمان‌های بسیار خوبی هستند، به این معنا که هر دو در قالب ساب ژانر ساخته شدند -زن جوان خوش آتیه ، یک فیلم تریلر انتقام‌جویانه زنانه بود، و سالتبرن در خانه روستایی گوتیک بریتانیایی اتفاق می‌افتد.. بنابراین به نظر می رسد که از بسیاری جهات شبیه هم هستند. حداقل برای من، آنها به طرق مختلف شخصی هستند.»

🔹امرالد فنل امیدوار است که «سالتبرن» مانند نخستین تجربه فیلمسازی او با استقبال منتقدان روبرو شود. «زن جوان خوش آتیه» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و نامزد چند جایزه دیگر هم بود. واکنش نخست منتقدان به «سالتبرن» مثبت بوده. به ویژه بازی کیوگان با تحسین روبرو شده است. بری کیوگان نقش الیور کوئیک را در این فیلم ایفا می‌کند که مجذوب همکلاسی اشراف زاده ی خود فلیکس کتون با بازی جیکوب الرودی می‌شود. فلیکس الیور را برای تعطیلات تابستان به خانه شان دعوت می‌کند و او تابستانی فراموش نشدنی را در کنار خویشاوندان عجیب و غریب فلیکس می‌گذراند.