بایگانی‌ها

باربی را دوست ندارم/ نظر روبن اوستلوند کارگردان «مثلث غم»

▪️در گفت‌وگوی جذابی با روبن اوستلوند؛ کارگردان «مثلث غم» که در جشنواره کن امسال ریاست داوران را برعهده داشت از او نظرش را درباره گرتا گرویگ ،انتخاب او به عنوان رئیس داوران دوره بعدی پرسیدند. در دوره هفتاد و هفتم جشنواره فیلم کن، گرتا گرویگ رئیس داوران خواهد بود.

🔹رون اوستلوند پاسخ داد:«من باربی را دیدم. از نظر من فیلم یک جور بدبینی است که پشت خوش بینی پنهان می‌شود. باربی دیوانگی زمان ما را کاملاً توصیف می کند. یک کارخانه اسباب‌بازی [Mattel] بودجه فیلم خود را تأمین مالی می‌کند و یک فیلم‌ساز مؤلف آمریکایی را می‌خرد تا عروسک‌های قدیمی‌شان را بیشتر نشان دهد… به نظر من این کاملاً دیوانه‌کننده است. باربی بیشتر درباره دنیای مجازی است تا دنیای واقعی. در مورد اظهارات، نقل قول ها، موضع گیری مداوم علیه خیلی چیزها و غیره است. من آن را دوست نداشتم. یکی از نکات مثبت سرمایه داری این است که با وجود رقابت، محصولات بیشتری تولید می کنیم. و ما سعی می کنیم تولیدات مان را بهتر از قبلی‌ها بسازیم. و برای این کار، ما به تبلیغات شفاهی بین مخاطبان نیاز داریم. اما فیلمی مانند «باربی» با صرف هزینه‌های زیادی در بازاریابی، این مرحله را می‌دزد .»
🔹کلی رایکارد، کارگردان «حاضر شدن» یکی دیگر از فیلمسازان مخالف فیلم باربی است او نیز باربی را یک بازاریابی برتر نسبت به هنر توصیف کرده بود.