بایگانی‌ها

بهترین‌های سینمای هند جایزه گرفتند/ مراسم فیلم فیر برگزار شد

▪️عالیا بات و رانبیر کاپور، توانستند جوایز بهترین بازیگر زن و مرد فیلم فیر سال 2024 را با خود به خانه ببرند. مراسم جوایز فیلم فیر در ایالت گوجرات برگزار شد. ویدهو وینود چوپرا برای کارگردانی فیلم «دوازدهم ردی/12th Fail» جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم را گرفت. ویکران مسی برای بازی در فیلم چوپرا توانست جایزه بهترین بازیگر مرد از نگاه منتقدان را کسب کردند. شفالی شاه و رانی موکرجی برنده جایزه بهترین بازیگر زن از نگاه منتقدان برای فیلم‌های «سه نفر از ما»، و «خانم چاترجی علیه نروژ» شدند.

🔹مراسم فیلم فیر قدیمی‌ترین مراسم اهدای جایزه در سینمای هند است و در دو شاخه منتقدان و عامه پسند جوایزی را اهدا می‌کند امسال شصت و نهمین دوره مراسم فیلم فیر برگزار شد و اجرای مراسم را کاران جوهر و آیوشمان کورانا برعهده داشتند. فیلم «حیوان» که سومین فیلم پرفروش سال گذشته است توانست برنده پنج جایزه شود که شامل جایزه بهترین بازیگر مرد نقش نخست برای رانبیر کاپور می‌شد. ویکی کوشال برای بازی در فیلم «دانکی» توانست جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را بگیرد و شابنا عظمی برای بازی در فیلم «داستان عشق راکی و رانی» بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد. جایزه بهترین آلبوم موسیقی به فیلم «حیوان» رسید. آلبوم فیلمی که توانست ترانه ایرانی «جمال جمالو» را در فضای مجازی ترند کند. رانبیر کاپور در اجرای شب مراسم این ترانه را هم اجرا کرد. جایزه بهترین فیلمنامه به ویدهو وینود چوپرا برای «دوازدهم ردی» اهدا شد.

🔹امسال جایزه یک عمر دستاورد هنری به دیوید داوان اهدا شد ، بهترین بازیگر مرد تازه کار آدیتیا راوال و بهترین بازیگر زن تازه کاره الیزه آگنیهورتی شدند. بهترین کارگردان تازه کار نیز تارون دودجا برای فیلم Dhak Dhak شد.