بایگانی‌ها

«تمشک‌های وحشی» با بازی سپیده معافی و شهاب حسینی در هالیوود

همکاری شهاب حسینی در تئاتر
همکاری شهاب حسینی در تئاتر

 

فیلم «تمشک‌های وحشی/Wild Berries» به کارگردانی سودابه مرادیان در هالیوود با بازی سپیده معافی بازیگر ایرانی‌تبار  و شهاب حسینی مقابل دوربین می‌رود.

سپیده معافی برای بازی  در فیلم «کشتن دو عاشق» و سریال «پرنده سیاه» شهرت دارد. کمپانی «گرندیو اینترنشنال» حق فروش بین‌المللی فیلم معمایی«تمشک های وحشی»  را خرید که در بازار فیلم کن امسال به خریداران ارائه می‌شود.

گذشته، حال و آینده  زندگی یک زوج ایرانی مهاجر در سفر سالیانه  به مناسبت سالگرد ازدواج شان پیش چشم آنها می آید، در حالی که یک غریبه مرموز آنها را تعقیب می کند. نویسنده فیلمنامه و کارگردان سودابه مرادیان است که در کارنامه خود فیلم‌هایی مانند پولاریس و  مستند ماشین روز قیامت را دارد. مرادیان براساس نمایشنامه نغمه ثمینی به نام زبان تمشک‌های وحشی فیلمنامه را نوشت.

اما در مورد نمایشنامه زبان تمشک های وحشی،نغمه ثمینی  با نیم‌نگاهی  به داستان اساطیری برج بابل ، شخصیت‌های اصلی نمایش خود را در جامعه‌ی مدرن  به تصویر کشیده است. داستان با سفر آنها به یکی از شهرهای شمالی آغاز می‌گردد. داوود چهل ساله زبان شناس و دنیا سی و هفت ساله مدرس زبان انگلیسی است. اگرچه آن دو به مدت 10 سال زندگی عاشقانه‌ای داشتند اما عدم درک متقابل و زبان مشترک کم‌کم پایه‌های زندگی‌شان را متزلزل می‌کند به همین دلیل تصمیم می‌گیرند از یکدیگر جدا شوند و برای گرفتن مدارک خود از مادر دنیا راهی شمال می‌شوند. دانیال، دیگر شخصیت این نمایشنامه است. این جوانک هجده ساله‌ قصه‌ی زندگی داوود و دنیا را روایت می‌کند. آنها در طول سفر قرار دادی و هرساله‌ی خود به شمال  خاطرات ماه عسل و تک تک مکان‌هایی که به آن جا پا گذاشته بودند را مرور می‌کنند. و به کندوکاو در زندگی مشترک و گذشته‌ی خود می‌پردازند. مخاطب با یک داستان خطی روبه‌رو نیست و قصه پرش‌های زمانی مختلفی را تجربه می‌کند.