بایگانی‌ها

خبرهای جدید از مارتین اسکورسیزی و فیلمش

خبرهای جدید از مارتین اسکورسیزی و فیلمش
خبرهای جدید از مارتین اسکورسیزی و فیلمش

در روزهای اخیر رسانه‌های معتبر سینمایی اخبار تایید نشده‌ای را منتشر کرده اند از مذاکرات محرمانه نت‌فلیکس بر سر فیلم جدید مارتین اسکورسیزی. ظاهرا نت‌فلیکس در صدد به دست آوردن حق پخش «مرد ایرلندی» با مبلغ حیرت‌انگیز 100 میلیون دلار است! این فیلم که برای نمایش در سال 2018 یا 2019 آماده خواهد شد، بازگشت اسکورسیزی با همراهی رابرت دنیرو به ژانر گنگستری به شمار می‌آید.

قبلا اعلام شده بود که حق پخش جهانی این فیلم را STX به دست آورده و پارامونت هم حقوق فیلم در داخل آمریکا را در اختیار دارد. اما با توجه به بودجه سنگین فیلم، که بخش اعظم  آن مربوط به بازسازی دیجیتالی کاراکتر رابرت دنیرو در سال‌های جوانی است، و ناکامی فیلم عظیم «سکوت» در گیشه‌‌ها نگرانی‌های استودیو را افزایش داده.

اسکورسیزی شدیدا در تلاش است تا هرچه زودتر «مرد ایرلندی» را به مرحله تولید برساند. پروژه‌ای که قرار است اولین همکاری او با آل پاچینو را رقم بزند. فیلمنامه را استیو زیلیان بر اساس کتابی درباره فرانک شیرن، تبه‌کار معروف ایرلندی تبار نوشته و این می‌تواند آخرین تجربه اسکورسیزی بزرگ در ژانری باشد که به واسطه‌ی آن در میان علاقه‌مندان سینما به شهرت رسیده است.

 

فقط یک روز بعد از انتشار شایعه توافق نتفلیکس بر سر «مرد ایرلندی»، مارتین اسکورسیزی طی سخنرانی‌اش در آکادمی فیلم بریتانیا شدیدا به پدیده تماشا کردن فیلم در خانه تاخته است.:

«الان مسئله این است که هرچیزی بیرون از قاب می‌تواند حواس مخاطب را پرت کند. الان شما می‌توانید روی آی‌پاد هم فیلم ببینید. حتی می‌توانید در اتاق خواب آن را بگیرید جلوی صورت خودتان. اما اگر در اتاق را هم قفل کنید، هر طرف که نگاهتان بیافتد چیزهای زیادی وجود دارد که حواستان را پرت می‌کند، حتی اگر فیلم را در نمایشگر بزرگ خانه تماشا کنید. یک طرف تلفن زنگ می‌زند آن طرف مردم دارند رد می‌شوند، این بهترین راه ممکن برای فیلم دیدن نیست.»