بایگانی‌ها

دردسرهای بداهه‌پردازی رابین ویلیامز

▪️رابین ویلیامز در دوران فیلمبرداری «خانم داتفایر» چنان بداهه‌پردازی می‌کرد که دو میلیون فیت(Feet ) نگاتیو فیلمبرداری شد که این میزان نگاتیو 972 جعبه می‌شود.

🔹به گزارش دنیای تصویر آنلاین کریس کلمبوس، کارگردان «خانم داتفایر» است و این ماه سی‌امین سالی است که «خانم داتفایر» اکران شد. در گفت‌وگویی با بیزینس اینسایدر، کلمبوس توضیح داد که دو میلیون فیت در دوران فیلمبرداری «خانم داتفایر» نگاتیو مصرف شد، چون رابین ویلیامز بسیاری از دیالوگ‌های خود را بداهه‌سازی می‌کرد. «خانم داتفایر» یکی از به یادماندنی‌ترین نقش‌های ویلیامز است. او نقش بازیگری را ایفا می‌کند که به تازگی از زنش جدا شده و با لباس مدل یک خانه‌دار دوباره به خانه سابقش برمی‌گردد تا روزانه فرزندانش را ببیند.

🔹کلمبوس به خاطر دارد:« در اوایل مراحل تولید، رابین پیش من آمد و گفت هی ،رئیس. روشی که دوست دارم نقش را بازی کنم، به شرطی که شما موافق باشی، اینجوری است که من سه یا چهار برداشت برای هر نما به شما ارائه می‌دهم. و سپس اجرا می‌کنیم. با گفتن چنین جملاتی ، منظور ویلیامز بداهه پردازی بود. و دقیقا ما به همین روش پلان‌ها را فیلمبرداری کردیم. ما براساس فیلمنامه فیلم می‌گرفتیم و سپس ویلیامز خوشش نمی آمد و کلا ماجرا دیدنی بود. بیچاره مسوول فیلمنامه. یادتان باشد که اوایل سال‌های 1990 بود. و مسوول فیلمنامه صحبت‌های ویلیامز را حروفچینی نمی کرد. دست نویس می نوشت. رابین ویلیامز هربار سکانس را عوض می کرد. هیچ‌کدام از ما نمی‌دانستیم ویلیامز قرار است در آن برداشت چه دیالوگی بگوید. بنابراین من یک دوربین را روی صورت بقیه بازیگران فوکوس کرده بودم تا واکنش آن‌ها را فیلمبرداری کنم…استودیو چیزی را که می‌دید دوست داشت.آیا همه چیز را مدیران استودیو می‌دیدند؟ پاسخ منفی است. ما تقریبا دو میلیون فیت برای فیلمبرداری مصرف کردیم.»

🔹کلمبوس حدود نهصد جعبه نگاتیو از فیلم‌ها دارد که مربوط به پشت صحنه «خانم داتفایر» است و تاکنون هرگز دیده نشده. او امیدوار است که این فیلم‌ها را تبدیل به مستند کند.