بایگانی‌ها

دل تورو درباره فینچر

همکاری جیلنهال و ویلنوو در تلویزیون
همکاری جیلنهال و ویلنوو در تلویزیون

در دنیای امروز و به واسطه‌ی گسترش ارتباطات، اوضاع حسابی بر وفق مراد خوره‌های فیلم است و آنها در عرض چند ثانیه و چند کلیک می‌توانند از رازهای مگو و حرف‌های ناگفته فیلمسازها سر در بیاورند.

خیلی از کارگردان‌ها هم از دنیای مجازی برای ابراز هرچه سریع‌تر و شفاف‌تر نظر خود برای مخاطبان سینما استفاده می‌کنند. یکی از آنها گیرمو دل تورو است که حضور پررنگی در توییتر دارد.

گیرمو دل‌تورو کارگردان خلاق و سرشناس مکزیکی که به واسطه‌ی آثاری چون «هل بوی» و «هزارتوی پن» شناخته می‌شود، اخیرا در توییتر خود نسبت به تماشای دوباره «زودیاک» دیوید فینچر واکنش نشان داده است:

«زودیاک فیلم “یک جوراب در دست” است. به این معنا که اگر تلویزیون در حال نشان دادنش باشد و شما در حال لباس پوشیدن با یک جوراب در دست می‌نشینید و فیلم را تا انتها نگاه می‌کنید. این فیلم یکی از معدود آثاری است که می‌تواند به چیزی فراتر از المان‌های منفردش برسد. این اثر مانند کوه یخی است که دستاورد عظیم فنی و روایی‌اش تنها بخش قابل دیدن‌اش است، اما دستاورد اصلی‌اش درونی و ایمانی است که لایه‌ای پنهان دارد و به ریشه‌های هویت برمی‌گردد.»

«زودیاک» همواره به عنوان یکی از خاص و عجیب‌ترین آثار فینچر شناخته می‌شود که با وجود نادیده گرفته شدن توسط مجامع سینمایی و هنری، طرفداران بیشماری را در سراسر دنیا شیفته‌ی خود کرده است.