بایگانی‌ها

رقابت باربی با اوپنهایمر

رقابت باربی با اوپنهایمر
رقابت باربی با اوپنهایمر

▪️کمپانی برادران وارنر شاید  برایش سرگرم‌کننده باشد که نشست خبری و  اکران برای خبرنگاران  محصول جدیدش«باربی» را همزمان و هم ساعت با «اوپنهایمر» ساخته کریستفر نولان  تعیین کرده است. این رقابت میان دو فیلم بسیار متفاوت به زمانی برمی‌گردد که نولان کمپانی برادران وارنر را  پس از بیست سال ترک کرد  که واکنش او به سیاست اکران فیلم‌های وارنر در سالن‌های سینما در دوران پاندمی بود.

 

اگر برادران وارنر خواهان بازگشت کریستفر نولان به این کمپانی باشند، که مدیرانش مدعی شدند و گفتند که اولویت آنها بازگشت نولان به این کمپانی است، پس چرا اکران «باربی» را همزمان با «اوپنهایمر» تعیین کردند؟ بدتر از هر چیزی نشست خبری و اکران مطبوعاتی هر دو فیلم یک روز است و بسیاری از منتقدان نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. منتقدان مشهوری از شهرهای بوستون، سن فرانسیسکو، واشینگتن، شیکاگو به این تداخل روز و برنامه اعتراض داشتند. کمپانی یونیورسال و کریستفر نولان هفته‌ها زودتر از تاریخ اکران «باربی» دعوت نامه های خود را برای منتقدان ایمیل زدند.

 

نولان از تصمیم برادران وارنر برای اکران همزمان فیلم‌های سال 2021  در سینماها و سرویس‌ استریم اچ بی او مکس شاکی بود و این حقیقت که وی نارضایتی‌اش را با اظهارنظرهای عمومی علنی کرده بود، چندان به مذاق برادران وارنر خوش نیامد. و  این اختلاف تاجایی شدت گرفت که نولان تصمیم گرفت، فیلم اوپنهایمر را با کمپانی برادران وارنر نسازد و با آنها قطع همکاری کرد.