بایگانی‌ها

روایت زندگی پدیده عالم نمایشنامه‌نویسی

روایت زندگی پدیده عالم نمایشنامه‌نویسی
روایت زندگی پدیده عالم نمایشنامه‌نویسی

 

اجراهای نمایش «ظهور تنسی: آغاز تنسی» از دیروز نوزدهم فوریه (سی‌‎ام بهمن) با اجرا و نویسندگی جیکوب استورمز و کارگردانی آلن کامینگ در سالن ای‌ام‌تی آغاز شد. این اثر به شکل‌گیری و ظهور پدیده‌ای در عالم نمایشنامه‌نویسی به نام تنسی ویلیامز می‌پردازد.

 

به گزارش ایران تئاتر، آلن کامینگ، بازیگر، کارگردان، صداپیشه‌ بریتانیایی و برنده جایزه تونی، نمایش تک‌بازیگره «ظهور تنسی:آغاز تنسی» را از روز نوزدهم فوریه (سی‌‎ام بهمن) با اجرای جیکوب استورمز در «آف برادوی» و در سالن ای‌ام‌تی (سی‌‎ام بهمن) روی صحنه برد.

این نمایش به طور رسمی پنجم ماه مارس(چهاردهم اسفند) افتتاح می‌شود و تا روز دوم آوریل(سیزدهم فروردین) روی صحنه خواهد بود.

نمایش «ظهور تنسی: آغاز  تنسی» به دوره‌ای ویژه از زندگی نویسنده «اتوبوسی به نام هوس» در سال‌های 1939 تا 1945 می‌پردازد؛ دورانی که نویسنده گمنامی به نام تام ویلیامز خود را به نمایشنامه‌نویسی مشهور تبدیل می‌کند.

از مهم ترین آثار و نوشته های تنسی ویلیامز می توان به اتوبوسی به نام هوس، گربه روی شیروانی داغ، باغ وحش شیشه‌ای، تابستان و دود، شب ایگوانا، خالکوبی رز، پرنده شیرین جوانی، ناگهان تابستان گذشته، قطار شیر دیگر اینجا توقف نمی‌کند و خال گلسرخ اشاره کرد. ویلیامز نه تنها تعداد زیادی نمایشنامه بلکه چند داستان کوتاه و چندین رمان هم نوشت، همچنین از تنسی ویلیامز مقالات و اشعاری باقی مانده است. ویلیامز به خاطر نوشتن دو نمایشنامه اتوبوسی به نام هوس و گربه روی شیروانی داغ دو بار موفق به دریافت جایزه پولیتزر شد.

نسخه قبلی نمایشنامه «ظهور تنسی:آغاز تنسی» برنده جایزه یونایتد سولو در جشنواره یونایتد سولو در سال 2017 شد و سال 2018 عنوان بهترین نمایشنامه از جشنواره تنسی ویلیامز سنت لوئیس را به خود اختصاص داد. قرار بود این اثر در مارس 2020 در سالن تئاتر بوبورگ نیواورلئان هم به نمایش درآید، اما به دلیل پاندمی کرونا اجرا نشد.

منبع:پلی‌بیل