بایگانی‌ها

سازندگان «جنگ و صلح» به دنبال «بینوایان»

سازندگان «جنگ و صلح» به دنبال «بینوایان»
سازندگان «جنگ و صلح» به دنبال «بینوایان»

پس از اقتباس موفق بی‌بی‌سی از رمان مشهور جنگ و صلح تولستوی در قالب مینی‌سریالی‌ شش قسمتی با هنرمندی پل دینو، جیمز نورتون و لیلی جیمز حالا این بار تیم سازنده‌ی این سریال بریتانیایی به سراغ رمان کلاسیک مهم دیگری برفته است.

قرار است در یک همکاری مشترک میان بی‌بی‌سی و کمپانی واینستاین یک مینی سریال شش قسمتی دیگر تولید شود. اندرو دیویس که نسخه اقتباسی مینی‌سریال «جنگ‌و‌ صلح»را نگاشته بود حالا شاهکار حماسی، تاریک و هستی‌شناسانه‌ی ویکتور هوگو را به دست‌گرفته است. او قرار است در مکاشفه‌ای تاریخی در خلال سده نوزدهم میلادی از دل داستان‌های اخلاقی برآمده از خون و نبرد و مقاومت امپراطوری روسیه در برابر ارتش فرانسه و ناپلئون، انقلاب فرانسه و داستان‌های سیاه جامعه در حال فروپاشی آن سال‌ها سفر کند و به جای تمرکز روی حال و هوای موزیکال و احساساتی  آخرین نسخه‌ی اقتباسی سینمایی از این رمان که در سال ۲۰۱۲ توسط تام هوپر ساخته شد و یک اسکار را برای نقش آفرینی بازیگر زن مکمل برای آن هاتاوی به ارمغان آورد‌، بخش‌های داستانی منبع ادبی را گسترش دهد و به محصول تلویزیونی سرگرمی بیشتری تزریق کند.

«بینوایان» تام هوپر اگر چه به خاطر نمایش  احساسات گرایانه و تلفیق خیره ک‌ننده موسیقیایی‌اش بسیار تحسین شد اما خیلی از منتقدان و طرفداران رمان رویکرد روایی نامنسجم فیلمنامه در پرداخت و نمایش داستان شخصیت‌های مختلف در خلال انقلاب فرانسه را به حساب نقطه ضعف اثر گذاشتند.

اگرچه هنوز جزئیات بیشتری از نام کارگردان و بازیگران و خطوط داستانی یا تاریخ ساخت و پخش این سریال در دست نیست اما می‌توان حدس زد هر قدم به ساخت این محصول تلویزیونی نزدیک‌تر شویم طرفداران حساسیت، کنجکاوی و سخت‌گیری بیشتری نسبت به اخبار مربوط به آن نشان خواهند داد.