بایگانی‌ها

لیام نیسن کارآگاه می‌شود

لیام نیسن کارآگاه می‌شود
لیام نیسن کارآگاه می‌شود

نویسندگانی چون ریموند چندلر و دشیل همت فراتر از آن که جزو مهم‌ترین چهره‌ها در ادبیات معاصر آمریکا به شمار می‌آیند، بر روی سینما و شکل‌گیری ژانر نوآر هم تاثیر چشمگیری داشته اند. نمونه‌اش شخصیت فلیپ مارلو کارآگاه خصوصی مشهور دنیای نوآر و قهرمان رمان‌های ریموند چندلر است که در سینما قبلا چهره‌هایی چون همفری بوگارت، جیمز گارنر و رابرت میچم نقش‌اش را ایفا کرده اند.

برای خیلی‌ها شخصیت مارلو یادآور نوآرهای کلاسیک و نئونوآرها است، اما حالا نوبت لیام نیسن رسیده تا در فیلمی با عنوان «مارلو» بارانی کارآگاه تلخ و خسته را بر تن کند. بازیگری که در سال‌های اخیر و بعد از «ربوده شده» شمایل جدیدی را از یک قهرمان اکشن کهنه‌کار و خشن‌ برای خود خلق کرده است.

فیلمنامه «مارلو» را ویلیام موناهان (دیپارتد) بر اساس رمان «بلوند یک چشم» نوشته که سال 2014 منتشر شده و شامل داستانی تازه و به قلم نویسنده‌ای دیگر درباره شخصیت اصلی آثار چندلر است. داستان رمان در کالیفرنیا اوایل دهه‌ی پنجاه می‌گذرد و ماموریت جدید مارلو به‌عنوان یک کارآگاه خصوصی و جستجویش برای یافتن یک فرد مفقود شده باعث می‌شود تا سر و کارش به تعدادی از چهره‌های اعیان و بانفوذ شهر بیافتد.

تهیه‌کنندگی این پروژه را گری لوینسون بر عهده دارد که «جک ریچر» را هم در کارنامه داشته و هنوز زمان تولید، نمایش و کارگردان این فیلم نوآر اعلام نشده است.