بایگانی‌ها

مرگ پدر انگیزه شد/ درباره پل جیاماتی

▪️پل جیاماتی بازیگر محبوب نقش مکمل به احتمال زیاد امسال برای بازی در قالب استادی بدعنق و منزوی در «جاماندگان» ساخته آلکساندر پین نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست شود. او برنده جوایزی چون امی، اسپریت، گلدن گلوب، سه جایزه از انجمن بازیگران آمریکا است. و در سینما با بازی در آثاری چون «شکوه آمریکایی»، «راه‌های فرعی»، «مرد سیندرلایی» یا در تلویزیون با بازی در سریال «جان آدامز»، «میلیاردها» برای خود اسم و رسمی بهم زده است.

🔹جیاماتی در «جاماندگان» باری دیگر با کارگردان « راه‌های فرعی» همکاری کرده است. او در این فیلم نقش استاد تنها، بدبوی و منزوی را ایفا کرده که در تعطیلات کریسمس در دهه هفتاد میلادی مجبور می شود با دانش آموزی بدقلق و پرخاشگر کنار بیاید و از او مواظبت کند. پل جیاماتی می تواند برای این نقش برای دومین بار نامزد اسکار شود و برای نخستین بار در شاخه بهترین بازیگر مرد نقش نخست نامزد شود.

🔹نیویورک تایمز جیاماتی را بازیگری توصیف کرده که فیلمسازان می تواند بر او تکیه کنند و آلکساندر پین درباره جیاماتی گفته:« واقعا نمی توانم این بحث را شروع کنم که چه بازیگر خوبی است. پل ستاره بزرگی است که خیلی تماشایی، جذاب و کاریزماتیک است. …»

🔹پل جیاماتی پنجاه و شش ساله توضیح داده که مرگ ناگهانی پدرش انگیزه ی برای او شد تا بازیگری را به طور جدی پیگیری کند.همینطور چالش ایفای نقش کوچک تر را در مقابل نقش اول ادامه بدهد، او سالیان سال نقش های فرعی ایفا کرد تا اینکه به او در شکوه آمریکایی و راه های فرعی نقش نخست دادند.