بایگانی‌ها

نام فیلم افتتاحیه را عوض کنید

پیش‌بینی ورایتی و گاردین از  برندگان جوایز کن
پیش‌بینی ورایتی و گاردین از برندگان جوایز کن

در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، چندین بازیگر، افراد مشهور و جشنواره های سینمایی همبستگی خود را با اوکراین در این دوران سخت نشان داده اند. در حالی که پیش از این اعلام شده بود که جشنواره فیلم کن میزبان یک روز ویژه اوکراین در حمایت از صنعت سینمای این کشور جنگ زده خواهد بود، اخیراً مشخص شد که موسسه اوکراین نامه ای رسمی به جشنواره کن و کارگردان فرانسوی میشل آزاناویسیوس برای تغییر نام فیلم دوم او فرستاده است که ادعا می شود نمادی از جنگ روسیه برای تهاجم روسیه به اوکراین است.

نام فیلم افتتاحیه به کارگردانی آزاناویسیوس Z است.
.
به گزارش ورایتی، موسسه اوکراین اخیراً نامه‌ای رسمی به جشنواره فیلم کن 2022 و کارگردان فرانسوی میشل ازاناویسیوس فرستاده است تا از آنها بخواهد نام فیلم دومی میشل با عنوان “Z ” را تغییر بدهند زیرا نشان دهنده نمادی از جنگ و حمله روسیه به اوکراین است. در روسیه، نماد Z به عنوان یک نماد جنگ در نظر گرفته می شود و اخیراً توسط برخی از چهره های روسی در اعتراض به جنگ جاری مورد استفاده قرار گرفته است.
.
در نامه رسمی ارسال شده به کن آمده است که مؤسسه از آنها می خواهد که عنوان فیلم افتتاحیه را تغییر دهند و افزوده شده است که این یک ژست بزرگ در برابر وحشیگری، خشونت و وحشت ارتش روسیه خواهد بود.