بایگانی‌ها

وسترن شش‌ پاره!

وسترن شش‌ پاره!
وسترن شش‌ پاره!

یکی از اخبار جالب ونیز حضور آخرین اثر برادران «تصنیف باستر اسکراج» در جشنواره است. این اثر قرار است به صورت یک مینی سریال شش قسمته در نتفلیکس پخش شود ولی در فستیوال امسال به صورت نسخه‌ای دوساعته حضور خواهد داشت. حالا نام شش قسمت و اینکه در هرکدام چه کسی بازی می‌کند معلوم شده:

بخش اول: تصنیف باستر اسکرراج

با بازی تیم بلیک نلسون در نقش باستر اسکراج یک تیرانداز و آوازه خوان مشهور

بخش دوم: نزدیک الگودون

با بازی جیمز فرانکو در نقش یک کابوی که بانک را سرقت کند

بخش سوم: بلیت غذا

با بازی لیام نیسون

بخش چهارم: دره تمام طلا

با بازی تام ویتس

بخش پنجم: دختری که ور می زد

با بازی زویی کازان

بخش ششم: بقایای میرندگی

با بازی براندن گلیسن

این سریال قرار است شانزده نوامبر بر روی نتفلیکس قرار گیرد. حالا باید دید آیا این نسخه دوساعته توسط نتفلیکس برای فصل جوایز اکران خواهد شد یا نه؟

منتقدان هم در ونیز به آخرین ساخته کوئن‌ها واکنش‌های متفاوتی نشان داده‌اند.

پیتر بردشاو منتقد ارشد گاردین معتقد است فیلم کوئن‌ها به ژانر وسترن تعهد و وفاداری دارد.

رابی کالینز منتقد نشریه تلگراف از شوخ طبعی عجیب و غریب برادران کوئن تمجید کرده و معتقد است آنها به خوبی لحن کلی فیلم را حفظ کرده‌اند. این در حالیست که استفانی زاکارک منتقد تایم به «رگه‌هایی از طنز دوپهلوی مشهور» برادران کوئن اشاره کرده و نوشته لحن فیلم به تدریج حالت مالیخولیایی می‌گیرد و به نقد شکل گیری کشور آمریکا بر سرزمین دزدیده شده از بومی‌ها تبدیل می‌شود.

تاد مک کارتی منتقد هالیوود ریپورتر هم در نقد خود نوشته آخرین فیلم کوئن‌ها «گاهی سرگرم کننده و گاهی یاوه گویی پوچ» است و به سیرک و نمایشی در قالب وسترن می‌ماند که شش طرح خام نامرتبط را با کیفیت‌های متفاوت روایت کرده است.