بایگانی‌ها

وقتی معشیت مردم گران است، هیچ‌ سرمایه گذار خصوصی در سینما سرمایه نمی‌آورد

وقتی معشیت مردم گران است، هیچ‌ سرمایه گذار خصوصی در سینما سرمایه نمی‌آورد
وقتی معشیت مردم گران است، هیچ‌ سرمایه گذار خصوصی در سینما سرمایه نمی‌آورد

▪️علی ملاقلی پور فیلمساز جوان و خوش فکری است؛ اما به گفته خودش سه سالی است که بعد از توقیف سریال« کتونی زرنگی» از فعالیت در تلویزیون و نمایش خانگی (ساترا) منع شد و به همین دلیل زمانی که سریال «نجلا» ساخته می شد به عنوان کارگردان دوم در بخش زندان کار کرده اما به دلیل ممنوع الکاری اسمی از حضور او در تیتراژ این سریال نبوده است.

 

به گزارش خبرآنلاین این فیلمساز که فیلم «قندون جهیزیه» به عنوان آخرین فعالیت سینمایی او به شمار می رود ضمن گله از شرایط موجود در سینمای ایران گفت: «در حال حاضر گاهی فیلم کوتاه، گاهی تیزر تبلیغاتی و نماهنگ و گاهی هم فیلم مستند می سازم و البته پیشنهاد ساخت فیلم سینمایی از بخش های دولتی داشته ام. ولی حقیقت این است تا زمانی که به کاری اعتقاد نداشته باشم و یا نسبتی با میانگین مردم زمانه ام نداشته باشد، کار نمی کنم.»

 

او در بخشی از گفت وگوی خود شرایط فعلی تولید را  این‌گونه ارزیابی می‌کند:«شرایط فعلی که مشخص است، تا زمانی که وضعیت زندگی و معیشت مردم گران است هیچ تهیه کننده ای در بخش خصوصی برای سینما سرمایه گذاری نمی کند. به همین دلیل ترجیح می دهم درباره آینده صحبت کنم. زیرا آینده را تصمیمات و عقلانیت و حتی اشتباهات گذشته و حال می سازد. در واقع این روندها هستند که برآیندها را می سازند و هنر و هنرمند بیشتر از بافت فیزیکی از نوعی بافت شیمیایی سیال و حساس برخوردار است. البته در نگاه کلی ذات انسان اینگونه است اما این نوع از بشر (هنرمند) فرمولی حساس و خاص تر دارد که اگر چنین نبود انسان اساسا سمت هنر نمی آمد و زمانی که به هنر روی آوردند یعنی هم از شرایط تاثیر می گیرد و هم نسبت به شرایط واکنش نشان می دهد.»