بایگانی‌ها

پدیده ونیز امسال

پدیده ونیز امسال
پدیده ونیز امسال

نمایش «رم» ساخته جدید آلفونسو کوارون مکزیکی در ونیز با تشویق یکپارچه منتقدان مواجه شد و اکثرا اعتقاد دارند باید روی این فیلم به‌عنوان بهترین اثر سال حسابی ویژه باز کرد. بعد از دعوای پرحاشیه جشنواره کن و نتفلیکس، بخت اکران آخرین فیلم آلفونسو کوآرون یعنی «رم» به نام جشنواره ونیز افتاد.

کوآرون در حاشیه اکران این فیلم در مورد همکاری با نتفلیکس صحبت کرد: «هیچکس نمی‌تواند منکر پیچیدگی و سختی اکران فیلم در دنیا شود، آن هم اکران یک فیلم اسپانیایی سیاه و سفید که در ژانر خاصی هم نیست. به همین دلیل به مدیوم‌هایی مانند نتفلیکس نیاز داریم.»

هنوز مشخص نیست نتفلیکس برای اکران این فیلم چه برنامه‌ای دارد اما به نظر می‌رسد بعد از اکران کوتاه و محدود برای طرفداران فیلم، «رم» 16 دسامبر بر روی سرویس نتفلیکس منتشر شود.

روز گذشته اعلام شد که نت‌فلیکس برای فیلمسازی نقشه تازه‌ای دارد و بخشی از این نقشه درخشش در فصل جوایز است. ظاهرا اولین مدعی جدی نتفلیکس برای جایزه‌های طلایی هم «رم» ساخته آلفونسو کوئارون خواهد بود، غول تولیدات اینترنتی در حال مذاکره برای اکران «رم» به صورت گسترده در سینماها است و «۲۲ جولای» هم احتمالا دیگر گزینه نتفلیکس برای اکران به شمار می‌رود. کوئارون با ساخته قبلی خود «جاذبه» اسکار بهترین کارگردانی را به دست آورده بود.