بایگانی‌ها

پرندگان می روند در پرو می‌میرند/گزارشی از دعوای سه فرزند آلن دلون

 

پرندگان پنهان می‌شوند تا بمیرند، اما گربه‌های بزرگ در کانون توجه می میرند. از روزهای اولیه سال 2024، خانواده آلن دلون، بازیگر مشهور، در انظار عمومی به جان هم افتادند و مردم با ناامیدی و شیفتگی به تماشای این مشاجرات نشستند. در کشور فرانسه، از زمان اختلاف و جنگ وحشتناک بر سر میراث جانی هالیدی، ستاره محبوب راک در سال 2017، اختلافات خانوادگی چنین باعث سروصدا، کنجکاوی و ایجاد ناراحتی فراوان نشده است.

یک تفاوت عمده میان مورد جانی هالیدی و آلن دلون وجود دارد: هالیدی مرده و دفن شده بود که جنگ بین همسرش، لتیسیا و فرزندانش دیوید و لورا افشا شد. هرچند آلن دلون در سال 2019 در اثر سکته مغزی بسیار ضعیف شده ، اما هنوز زنده است و مضطرب و ناتوان، شاهد دعوای سه فرزندش شده.

بازیگر افسانه‌ای روکو و برادرانش (1960) و یوزپلنگ (1963) اغلب در سکوت نظاره‌گر است، و بیان نظراتش برایش مشکل است، به سختی می‌شنود و گرفتار بدن و مغزی شده که مریض است اما سه فرزندش آنتونی، آنوشکا و آلن فابین حداقل در یک نکته اتفاق نظر دارند که : پدرشان می‌داند در اطراف او چه می‌گذرد.

آلن هر ظهر، یا اوایل بعدازظهر، یا پاسی از شب‌های که بی‌خوابی به سرش می‌زند، در ملک خود در دوشی، مرکز فرانسه ، که از تابستان آن را ترک نکرده ، نسخه روزنامه مورد علاقه‌اش، Le Parisien را ورق می‌زند که معمولا روی میز آشپزخانه است. پیرمرد 88 ساله وقایع نگاری یک خانواده را به صورت ناقص می خواند – وقایع‌نگاری خانواده خودش را.
در دو هفته گذشته، خواهر و برادرها مانند بشکه باروت ، در اوج خشم به یکدیگر حمله کرده اند: توهین، رکیک ترین اتهامات، پخش فایل های ضبط شده مخفیانه و طرح انواع شکایت ها از یکدیگر نتیجه ای اختلاف خانوادگی میان این سه نفر است. در چهارم ژانویه، مجله پاری مچ مقاله‌ی با تیتر به نام پدر منتشر کرد، که هر حرکت آلن و خانواده اش را برای بیش از نیم قرن شرح می داد و نکته جالب آن‌که هر کدام از فرزندان آلن مدعی جایگاه خود به عنوان بهترین فرزند هستند.

کریستف آلیا، وکیل آلن از سال 2019، به لوموند گفت: «این جنجال باید متوقف شود، همه باید آرام شوند، دیگر بس است.» اما این حکم کمی دیر صادر شده، زیرا ماشین تخریب قبلاً به کار افتاده.
اولین رعد و برق این اختلاف چند ماه پیش فوران کرد. در 5 ژوئیه، فرزندان پدرسالار که برای این مناسبت متحد شده بودند، به زور از شر “بانوی منتظر” ژاپنی پدرشان، هیرومی رولین 66 ساله خلاص شدند و علیه او به دلیل آزار اخلاقی، سوء استفاده از مکاتبات و حیوان آزاری شکایت کردند. به گفته آلیا، که پیش نویس شکایت را تهیه کرده بود، خانم رولین به طور فزاینده ای پرخاشگر و بدخلق شده بود. او مدام به فرزندان دلون بد دهنی می کرد. از صبح تا شب آقای دلون را تحت فشار گذاشته بود تا با او ازدواج کند. آلن دیگر نمی توانست او را تحمل کند. او از درگیری مداوم با آلن خسته شده بود.

و این تازه آغاز ماجرای دلون‌ها بود که از روزهای اول سال 2024 سوژه مجلات فرانسوی شده‌اند و آوازه اختلافات‌شان به روزنامه‌ها و سایت‌های انگلیسی‌زبان هم کشیده شده و ستاره سینمای فرانسه را سوژه نشریات کرده است.