بایگانی‌ها

پروپاگاندای آمریکایی/ راندیپ هودا از «اوپنهایمر» گفت

▪️راندیپ هودا ،بازیگر هندی، محبوبیت «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستفر نولان را زیر سوال برد و عنوان کرد که آمریکا عادت به ساخت فیلم‌های پروپاگاندا دارد تا آمریکایی‌ها را قهرمان به تصویر بکشد. به گزارش دنیای تصویرآنلاین، هودا بمب‌هایی را خاطرنشان کرد که برسر مردم هیروشیما و ناکازاکی ریختند که که منجر به نابودی دو شهر ژاپن و هزاران کشته شد. او عقیده دارد که نخستین بمب‌های اتمی دنیا زیر نظر رابرت اوپنهایمر به تولید رسید که سوژه فیلم برنده اسکار نولان است.

🔹«آمریکا اوپنهایمر را ساخت. مردی که بمب اتم را ساخته. چه حادثه دردناکی.. در ژاپن مردم هیروشیما و ناکازاکی،شبانه برسرشان بمب ریختند. آمریکا آدم خوب است. آن‌ها در ویتنام چه کردند؟ این فیلم‌ها پروپاگاندا است، فیلم‌های شان به همه دنیا می‌گوید ما بهترین ارتش را داریم، ما آدم‌های خوبی هستیم، آلمانی‌ها، ژاپنی‌ها بد هستند و تاریخ هم چنین حرفی می‌زند، چون آن‌ها تاریخ را می‌نویسند.»

🔹در ادامه هودا اضافه کرد:« این درست نیست. حتی آمریکایی‌ها همیشه مدعی می‌شوند که موجودات فضایی به آمریکا می‌آیند. موجودات فضایی فقط در آمریکا دیده می‌شوند. آن‌ها برای قهرمانان خود فیلم می‌سازند مانند اوپنهایمر یا ترومن و دنیا این فیلم‌ها را تماشا می‌کند. ما همیشه تلاش می‌کنیم قهرمانان خود را به دلایل سیاسی تحقیر کنیم.»

🔹راندیپ هودا بازیگری است که در کارنامه خود فیلم‌هایی مانند «ساربجیت»، «بزرگراه»، «کوکتل» و… دارد. او اخیرا نقش یک سیاستمدار جنجالی و تاریخی را در فیلمی به نام سواتانتاریا ویر ساوارکار/Swatantrya Veer Savarkar ایفا کرده است. نقش یک مبارز آزادیخواه به نام وینایاک دامودار ساوارکار.