بایگانی‌ها

«گلادیاتور 2» پرخرج شد

«بیگانه» به روایت ریدلی اسکات
«بیگانه» به روایت ریدلی اسکات

پس از ماجراهایی که در دوران تولید فیلم ریدلی اسکات، «گلادیاتور2» پیش آمد، حالا مشخص شد که فیلم از بودجه ابتدایی بیشتر هزینه کرده است. مدیران پارامونت درگوشی به خبرنگار ددلاین گفتند که وقتی راش‌های اولیه فیلم «گلادیاتور 2» را تماشا کردند، انگشت حیرت به دهان گزیدند و مغزشان منفجر شد!

🔹هالیوود ریپورتر گزارش داد که ریدلی اسکات از بودجه مشخص فیلم که مبلغ 165 میلیون دلار بود بیشتر خرج کرده و هزینه فیلم 310 میلیون دلار شده است. وقتی این خبرها را کنار هم بگذاری می‌توان درک کرد که چرا مدیران پارامونت از این شرایط به طرز وحشتناکی عصبی هستند. منبعی می‌گوید اوضاع از کنترل خارج شده و قابل مدیریت نیست!

🔻 اعتصاب بازیگران و نویسندگان و تعطیلی فیلمبرداری هفتگی 600 هزار دلار برای پارامونت هزینه داشت که در مجموع ده میلیون دلار بخاطر اعتصاب‌ها برای «گلادیاتور 2» زیان مالی داد. تا اینکه تولید از ماه دسامبر دوباره شروع شد. اما ده میلیون دلار توجیه‌ی برای سیصد میلیون خرج کردن نیست. در ماه ژوئن یک بدلکار آسیب دید و به بیمارستان انتقال پیدا کرد. سازمان حمایت از حیوانات PETA به ریدلی اسکات نامه سرگشاده نوشت و نسبت به استفاده از حیوانات سرصحنه فیلمبرداری (اسب و میمون) اخطار داد. چرا که گزارش حیوان آزاری در دوران فیلمبرداری به آن‌ها داده شده بود. با همه این جار وجنجال‌ها بودجه فیلم منطقی به نظر نمی‌رسد. روی کاغذ فیلم ریدلی اسکات موفق است. دیوید اسکارپا فیلمنامه را نوشته است، دنزل واشینگتن، پل مسکال، پدرو پاسکال، جوزف کوئین و کانی نیلسون بازیگران فیلم هستند. و مهم‌تر از هر چیزی قسمت دوم فیلم اسکاری و تحسین شده ریدلی اسکات است.

🔹اما ریدلی اسکات فیلمسازی است که آثار موفق و شکست خورده در کارنامه خود دارد. تاکنون دو یا سه فیلم متوسط هم ساخته است. اما در کارنامه او فیلم‌های درخشان به وفور به چشم می‌خورد.