شماره جدید دنیای تصویر همزمان با این روزهای سرد پاییزی از راه رسید و طبق معمول مطالب متنوع و متفاوتی برای خوانندگان همیشگی مجله تدارک دیده شده است.
پرونده اصلی و ویژه این شماره که اختصاص دارد به بخش «متاسینما»، با عنوان ارور چهارصدوچهار: آغاز عصر اروریستها، از منظر رسانه و سینما نگاهی دارد به تغییرات اجتماعی و ساختاری دنیای آنلاین هزاره جدید و تاثیرات آن روی پدیدههای مختلف.
اما مطالب و پروندهها فقط به بخش متاسینما و اروریستها هم محدود نمیشود. در بخش «برداشت بلند» به «تصمیم به رفتن» ساخته جدید پارک چان-ووک و کارنامه این سینماگر کرهای پرداخته شده است. در بخش «پرسونا» به طور مفصل و از زوایای گوناگون دربارهی شمایل مریلین مونرو و تصویر او در فیلم «بلوندِ» اندرو دامینیک میخوانید. سریال عجیب و غریب «تمرین» ساخته نیتن فیلدر و پدیده مستد-کمدی، رقابت دو سریال فانتزی «حلقههای قدرت» و «خاندان اژدها»، بیستوپنج سالگی «محرمانه لسآنجلس»، بررسی خیزش غرش آتش (آر آر آر)، تالیوود و ریشههای فاشیسم نوین در هند و… از جمله دیگر سوژههایی هستند که در شماره جدید به آنها پرداخته شده است.
شماره جدید دنیای تصویر هماکنون در روزنامهفروشیهای سراسر کشور موجود است و نسخه آنلاین و رنگی مجله را هم میتوانید از طریق وبسایت دنیای تصویر آنلاین، کتابراه و فیدیبو دریافت نمایید.
فهرست کامل مطالب و همکاران این شماره به شرح زیر است:
رویداد داخلی
تازهها/ بیژن اشتری و سعید خاموش
راهنمای اکران/ حسین جوانی
مباحث نظری: زنانه یا ضدزن؟! (درباره «ابلق» و تاثیرات جنبش میتو)/ احسان آجورلو
نقد: خون دل شیر میشود به صعود (درباره ضعفهای سریال «یاغی» در ایده و اجرا)/ محمدجواد فراهانی
مستند
اگر چیز خندهداری هست به ما هم بگو تا بخندیم (بازتاب عصر متامدرن در مستند-کمدی)/ علی ملاصالحی
زندگی به حساب دیگران (از فرم تا فلسفه سریال «تمرین»)/ حسین جوانی
تمرین برای «تمرین» (گفتگو با نیتن فیلدر)/ ترجمه: آرش خیروی
پرسونا
ستاره بیتکرار یا بلوند احمق؟! (مریلین مونرو و تصویرش در «بلوند»)/ صوفیا نصرالهی
درون خودکش، بیرون دگرکش (ماکسیمالیسم سینمایی و عواطف انسانی در «بلوند»)/ جواد رهبر
واقعیت نه، دغدغهام تصویر است (گفتگو با اندرو دامینیک)/ ترجمه: امین نور
بلوندها را ترجیح نمیدهم (گفتگو با جویس کارول اوتس نویسنده رمان)/ ترجمه: اردوان شکوهی
زنانگی، فروید و سرمایهداری («بلوند» از منظر روانشناسی)/ مهدی کیقبادی امیری
مینیاتوری از تاریخ آمریکا (مقایسه «بلوند» با حقایق تاریخی)/ گردآوری و ترجمه: طاهره موسوی
سریال
از لشگرکشی تا حریفکشی (رقابت دو سریال «حلقههای قدرت» و «خاندان اژدها»)
نگهبانان میراث باشکوه (گزارش تولید «حلقههای قدرت»)/ ترجمه: جواد رهبر
به دنبال حماسه در دل تاریکی (مقایسه «خاندان اژدها» با «بازی تاج و تخت»)/ فاطمه شاهبنده
بازگشت به قلمروی اژدها (گزارش تولید «خاندان اژدها»)/ ترجمه: جواد رهبر
سینمای کشورها: خیزش تالیوودی (همه چیز درباره پدیده غافلگیرکننده «آر آر آر»)/ گردآوری و ترجمه: امیرحسین موسوی
برداشت بلند
صید در پی صیاد (درباره «تصمیم به رفتن»/ حسین جوانی
میخواستم فیلمی کلاسیک بسازم (گفتگو با پارک چان-ووک)/ گردآوری و ترجمه: امیرحسین موسوی
ظرافت بیرحمانه (مرور کارنامه سینمایی پارک چان-ووک)
ماه رویای خورشید است/ مازیار وکیلی
منطقه امنیتی مشترک/ احسان آجورلو
همدردی با آقای انتقام/ مینا ایرانفدا
همکلاسی قدیمی/ بهمن شیرمحمد
بانوی انتقام/ عباس نصرالهی
من سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست/ محمدجواد فراهانی
عطش/ امین نور
استوکر/ امید پورمحسن
ندیمه/ نیما نادری
دخترک طبلزن/ سهراب صباغیان
پنجره عقبی: شهر فرشتگان جنایتکار (بیستوپنج سالگی «محرمانه لسآنجلس»)/ سید آریا قریشی
متاسینما
ارور چهارصدوچهار: صفحه موردنظر یافت نشد (پرونده ویژه: آغاز عصر اروریستها)/ کسری ولایی
ایدهها و آیدیها (پدیده «آواتار» و نقش آن در فرهنگ دیجیتال)/ علی عابدی
تاریخ مُرده است (چگونه اینترنت درک بشری از مفاهیم را تغییر داد؟)/ علی ملاصالحی
فیلم سیاسی وجود ندارد (تغییر ماهیت و کارکرد مدیوم سینما در گذر زمان)/ مدیسا مهرابپور
ممنتو: ستاره قطبی سینما (مرثیهای برای ژان لوک گدار)/ ترجمه: اردوان شکوهی
راهنمای کتاب: دنبال کار نمیگردم (درباره کتاب جدید کوئنتین تارانتینو)/ ترجمه: امین نور
هزار و یک فیلم که باید قبل از مرگ ببینید/ ترجمه سعید خاموش