بایگانی‌ها

«آخرین دوئل» فیلمی فمینسیتی است

«آخرین دوئل» فیلمی فمینسیتی است
«آخرین دوئل» فیلمی فمینسیتی است

«آخرین دوئل» ساخته ریدلی اسکات در جشنواره ونیز به نمایش در آمد. بن افلک و مت دیمون همراه جودی کومر بازیگران نقش اصلی این فیلم تاریخی هستند که به جشنواره ونیز آمدند.

افلک با بیان اینکه خود را یک فمینیست می داند ، آخرین دوئل را فیلمی درباره کسی دانست که از عدالت محروم است ، او تلاش زیادی می کند تا عدالت را با خطر بزرگی برای خودشان جستجو کند. افلک گفت: “فیلم درباره زنی باورنکردنی از تاریخ است که علیه مردی که او را آزار داده است صحبت کرد ، بنابراین داستان طبیعتاً [برای جنبش MeToo] مناسب به نظر می رسید.”

 

آخرین دوئل برگرفته از کتابی است که در سال 2004 توسط اریک جگر در مورد آخرین محاکمه ثبت شده در تاریخ فرانسه درباره دوئل ساخته شد که در سال 2004 منتشر شد. دوئل بین ژان دو کاروژ و ژاک لو گریس انجام شد . پس از متهم شدن لو گریس به تجاوز به همسر کاروژ به نام مارگریت دوئل اتفاق می‌افتد ، دیمون نقش کارروژ و آدام درایور نقش لو گریس را بازی می کند ، در حالی که بن افلک نقش فرمانروای فئودالی کنت پیر آلنسون و جودی کومر نقش مارگریت را ایفا می‌کنند. افلک و دیمون همچنین در کنار اسکات و نویسنده همکار نیکول هولوفسنر به عنوان تهیه کننده این پروژه همکاری داشتند.

 

افلک افزود: اروپا و کشورهای مستعمره اروپا ، قرن هاست که زنان را انسان نمی‌دانند” ، ما احساس کردیم که این داستانی است که می تواند باعث ایجاد تطهیر و همدلی شود و ما امیدواریم یکدیگر را ببینیم . امیدوارم فیلم به گونه ای دیگر ، به ما کمک کند تا از خود بپرسیم که آیا دیدگاه شخصی ما ممکن است واقعیت شخص دیگری – سابقه ، فرهنگ ، تحصیلات او را نادیده بگیرد. “

 

دیمون مشکلاتی را که به عنوان نویسنده فیلمنامه با داستان روبرو بودند ، بیان کرد. “در داستان های مرد محور ، زنان زمانی ظاهر می شوند که مردان برای چیزی به آنها نیاز دارند. در غیر این صورت نادیده گرفته می‌شوند. آنها مانند اموال هستند ، انسان نیستند. ” دیمون افزود: “در آن زمان مردان در فهرست نویسی همه کارهایی که انجام می دادند بسیار خوب بودند ، اما تاریخ زنان کاملاً نامشخص است – بنابراین همه ما مجبور بودیم بسیاری از این نقصان را در فیلمنامه جبران کنیم.”