بایگانی‌ها

انتقاد نمایندگان پارلمان از دولت

انتقاد نمایندگان پارلمان از دولت
انتقاد نمایندگان پارلمان از دولت

گزارش جدید گروهی از نمایندگان پارلمان انگلستان به دلیل واکنش کند دولت انگلستان به نیازهای بخش فرهنگ در شرایط فعلی و «تهدید موجودیت» واحتمال بسته شدن برخی از کسب و کار فرهنگی، انتقادی بود.

به گزارش ایران تئاتر،این گزارش که با عنوان  تاثیرکووید-19 (بر بخش‌های فرهنگی) است توسط کمیته رسانه ،فرهنگ،دیجیتال و ورزش تهیه شده است و در این گزارش عملکرد دولت انگلستان تاسف آور توصیف شده است.

دولت مدت زیادی طول کشید تا 1.57 میلیارد پوند بسته کمک به بخش فرهنگ را تصویب کند.ابهام در چرایی تاخیر اقدام دولت سبب شده که بخش فرهنگ دچار شکنندگی شود، 70درصد از تئاترها و گروه ها و کمپانی های تولید تا پایان سال 2020 خطر تعطیلی و  حذف از بخش فرهنگ را دارند. بیش از 300 میلیون پوند طی دوازده هفته قرنطینه و تعطیلی زیان در جدول فروش فیلم ها و نمایش هاست.سالن های اجرای موسیقی نیز در خطر ورشکستگی قرار گرفته اند و 93درصد  از سالن ها با خطر تعطیلی دائمی روبه رو هستند. 90درصد ازجشنواره های فرهنگی درانگلستان امسال تعطیل شده است.

نمایندگان پارلمان انگلستان که این گزارش را تهیه کرده اند خواستار این شده اند که دولت پیشنهادات آنها را جدی بگیرد و ارزش این بخش ها را درک کند و تصور کند که تا چه حد درآمد بخش فرهنگی ناچیز بوده، بی آنکه بقایی برای شان متصور باشد.»