بایگانی‌ها

تاثیر کرونا بر سینما

تاثیر کرونا بر سینما
تاثیر کرونا بر سینما

کمپانی پارامونت برنامه سه هفته فیلمبرداری در ایتالیا را داشت که با شیوع کرونا ویروس در اروپا و به ویژه ایتالیا فیلمبرداری را کنسل کرد. در بیانیه رسمی این کمپانی علت تعطیلی احتیاط برای سلامت گروه تولید وبازیگران فیلم عنوان شده است.

تاکنون بیش از دویست نفر در ایتالیا به این ویروس مبتلا شده و هفت نفر جان باخته اند. قرار بود زمان نمایش فیلم ژوئیه سال آینده باشد اما حالا با این تعطیلی زمان جدید نمایش فیلم مشخص نیست.البته تام کروز برای فیلمبرداری به ایتالیا سفر نکرده بود.و در حال حاضر در ایتالیا نیست

 شیوع کروناویروس در شمال ایتالیا باعث شده تا فروش سینماهای زنجیره ای ایتالیا افت کند. فروش هفتگی فیلم ها در ایتالیا این هفته چهل درصد کمتر از هفته گذشته و نسبت به سال گذشته در همین زمان سی درصد افت داشته است.
با این شرایط فیلمهای جدیدی که هفته آینده در ایتالیا برای اولین بار به نمایش در می آمدند، نمایش های شان به تعویق افتاد. فیلمهایی مانند «پنهان شده» ساخته جورجیو دیتری که در بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین برای خرس طلای رقابت می کند یا فیلمی مانند «پس از عروسی»محصول کمپانی لاکی رد نمایش های شان به تاخیر افتاده است.

 

دولت برای جلوگیری از شیوع بیماری هشتصد و سی پردیس سینمایی را تعطیل کرد.

از سوی دیگر  با وجودی که آمار کسانی که در دنیا براثر این بیماری جان خود را از دست داده اند دوهزار و دویست نفر می‌شود اما شیوع این ویروس در جشنواره برلین نیز تاثیر در فروش فیلم ها در بخش بازار فیلم گذاشته است.جدا از برنامه نمایش ، بازار فیلم اروپا که در حاشیه جشنواره برلین برگزارمی‌شود عاملی برای جذب خریداران خارجی است.اما برای نخستین بار پاویون چینی‌ها در این جشنواره امسال کنسل شد.به گزارش مدیران جشنواره صدو هجده کمپانی چینی و خریداران شخصی این کشور امسال در بازار فیلم اروپا شرکت نکردند.