بایگانی‌ها

داستان زمانه ما

داستان زمانه ما
داستان زمانه ما

تصاویری از جدیدترین فیلم رامین بحرانی، «ببر سفید»

 

«ببر سفید» به کارگردانی رامین بحرانی برگرفته از کتابی به همین نام نوشته  آراویند آدیگا همکلاسی و دوست رامین بحرانی در دوران کالج است که به رامین بحرانی نیز تقدیم شده است.

رامین بحرانی و آراویند از دوران کالج دوستان صمیمی بودند.

بحرانی درباره کتاب می‌گوید:«خاطرم است نسخه‌های اولیه کتاب را سال‌ها قبل از آنکه آدیگا تمام کند، خواندم.»

بحرانی نیز در بیشتر فیلمهای  خود از آدیگا تشکر کرده  است . 

در ادامه بحرانی توضیح می‌دهد:«فکر می‌کردم داستان شگفت‌انگیزی است. همواره می‌خواستم این کتاب را به فیلم تبدیل کنم.»

داستان در کشور هند در زمان معاصر می‌گذرد. قرار است ماه دسامبر در شبکه نت‌فلیکس پخش شود.

داستان درباره پسری روستایی به نام بالرام هالوای( با بازی آداراش گوراو) است که پدرش سال‌ها کالسکه‌کش بوده اما او به‌جای ادامه راه پدر، چای‌فروشی را برمی‌گزیند. او به دهلی نو می رود ، راننده فرد ثروتمندی به نام آشوک (راج کمار رائو) می‌شود. بالرام در ادامه با تقلب، فساد و دروغ‌گویی پیشرفت می‌کند و سرانجام به فردی پست و جنایتکار تبدیل می‌شود.

اما رامین بحرانی تنها علاقمند این کتاب نبود، پریانکا چوپرا جوناس؛ بازیگر و تهیه کننده فیلم هم این کتاب را دوست داشت. پریانکا می‌گوید:«من واقعا تحت تاثیر کتاب قرار گرفته بودم.»

پریانکا چوپرا همراه آوا دورنی (کارگردان سلما) تهیه کننده اجرایی این فیلم هستند. پریانکا چوپرا در این فیلم نقش مادام پینکی؛همسر آشوک را ایفا می‌کند.

هیچ زمانی بهتر از الان برای ساخت این فیلم نبود. بحرانی می‌گوید که دوستش همواره یک  قدم جلو است.

«نابرابری ثروت ، قدرت و سو استفاده از افراد ثروتمند ، ایده های اختلاف طبقه ، اکنون همه ما بیش از هر زمان دیگر درک می کنیم که سیستم بهداشت و درمان ما چقدر شکننده است …»

«داستان واقعاً در مورد مردی است که فقط می خواهد آزاد باشد ، کل زندگی خود را دنبال کند ، من فکر می کنم این چیزی است که اکثر ما اکنون می فهمیم – یک سیستم فریبکار ، فرصت هایی که نادیده گرفته می‌شوند و…»

این کتاب با ترجمه مژده دقیقی در نشر نیلوفر به فارسی ترجمه شده است.