بایگانی‌ها

ستاره مراسم افتتاحیه روبرتو بنینی بود

ستاره مراسم افتتاحیه روبرتو بنینی بود
ستاره مراسم افتتاحیه روبرتو بنینی بود

روبرتو بنینی، بازیگر و کارگردان مشهور سینمای ایتالیا در مراسم افتتاحیه جشنواره ونیز جایزه افتخاری شیر طلایی را دریافت کرد. فیلم افتتاحیه با «مادران مشابه» ساخته پدرو آلمودوار بود.

رییس هیات داوران بخش مسابقه اصلی بونگ جون هو در مراسم افتتاحیه گفت که ما باور داریم بحران کووید-19 به زودی برطرف می‌شود وسینما با ما تا ابد باقی می ماند.

 

مجری مراسم سرنا روسی بازیگر و خواننده مشهور ایتالیایی بود. که در سخنرانی ابتدایی خود به کشور افغانستان ادای احترام کرد و از بحران این کشور سخن گفت.

افکار من با مادران افغان ، به آن بازوهای لاغر روی سیم خاردار. به مادرانی که با حرکتی شدید آماده جدایی از فرزندان خود هستند،است.”من همچنین به هنرمندان و کارگردانان فیلم آن کشور و خانواده های آنها فکر می کنم که در معرض خطر بزرگی قرار دارند و در طول این سالها یک صحنه فرهنگی با محوریت احترام و برابری ایجاد کرده اند. و من می خواهم به شما بگویم: شما تنها نیستید .

 

بحران افغانستان یکی از محورهای گفتگوهای در ونیز است پنل رسمی در ونیز برگزار می‌شود و فیلمسازان افغان از تاثیر به قدرت رسیدن طالبان سخن خواهند گفت.

در ادامه روبرتو بنینی جایزه شیر طلایی ونیز را دریافت کرد. جین کمپیون کارگردان «قدرت سگ» و «پیانو» روی صحنه رفت و بنینی را معرفی کرد. سخنانی که او بر زبان آورد مشخص کرد که دوست نزدیک بنینی و همسر بنینی،نیکولتا است.

بنینی در سخنرانی که روی سن به زبان ایتالیایی بیان کرد گفت که از خانواده ای فقیر برخاسته است. در ادامه به رئیس جمهور ایتالیا ماتارلا ادای احترام کرد که سال آینده دوران ریاست جمهوری او به پایان می رسد.