بایگانی‌ها

آکادمی اسکار سیلی ویل اسمیت را بررسی می‌کند

آکادمی اسکار سیلی ویل اسمیت را بررسی می‌کند
آکادمی اسکار سیلی ویل اسمیت را بررسی می‌کند

علی‌رغم آنکه ویل اسمیت در بیانیه‌ای پس از مراسم اسکار از کریس راک بخاطر سیلی که به او زد معذرت خواهی کرده است اما آکادمی علوم و هنر سینمایی به طور رسمی می‌خواهد این موضوع را بررسی کند.

سیلی که ویل اسمیت به صورت کریس راک زد جلوی 15 میلیون بیننده تلویزیونی مراسم اسکار بود و احتمالا تبعاتی هم برای ویل اسمیت خواهد داشت.کریس راک هیچ شکایتی علیه ویل اسمیت بخاطر این حرکت نزد پلیس ثبت نکرده است اما پلیس شهر لس آنجلس خودش می‌تواند دست به اقدام بزند.
در بیانیه ای که پس از مراسم اسکار توسط آکادمی منتشر شد آنها این حرکت ویل اسمیت را محکوم کردند. و در این بیانیه نوشتند که به صورت رسمی بررسی موضوع را آغاز کرده اند و در حال بررسی اقدامات و پیامدهای این حادثه با وکلای خود، قوانین ایالت کالیفرنیا و.. هستند.

اتحادیه بازیگران نیز ویل اسمیت را محکوم کرد. آنها در بیانیه‌ای نوشتند که «خشونت یا آزار فیزیکی در محل کار هرگز مناسب نیست و اتحادیه هر گونه رفتاری را محکوم می کند.»
بحث بازپس گرفتن تندیس اسکار ویل اسمیت نیز مطرح شده است. عده ای به آکادمی و تهیه کنندگان برنامه اسکار انتقاد می کنند که چرا پس از این حرکت ویل اسمیت او را از برنامه حذف نکردند و حتی اجازه دادند که روی سن برود و جایزه اسکار خود را بگیرد.منتقدان اعتقاد دارند که اگر این حرکت از سوی یک شخص گمنام از میان تماشاگران برنامه اتفاق می افتاد که بر صورت کریس راک سیلی می زد فورا محافظان او را از محل اخراج می کردند و بیرون می بردند.