بایگانی‌ها

همه چالش‌های نمایش «تنت» در سالن‌های سینما

احتمال تاخیر دوباره در نمایش «تنت»
احتمال تاخیر دوباره در نمایش «تنت»

 

دنیای تصویرآنلاین- «تنت» فیلمی است که با بودجه 200 میلیون دلار توسط کریستفر نولان کارگردانی داشته است. و کمپانی برادران وارنر و مالکان سینما به رونق دادن سالن ها به فیلم چشم امید بسته اند. اما فاکتورهای مختلفی در موفقیت «تنت» دخیل است.

1- فیلم بسیار پرخرجی بود: با هزینه بخش بازاریابی هزینه «تنت» به 300 تا 350 میلیون دلار می‌رسد.این فیلم تک است یعنی به بخشی از یک فرنچایز پرفروش تعلق ندارد.اما خب نولان به تنهایی خود یک برند است.اما این بار تماشاگر انبوهی در کار نخواهد بود که برای آثار مارول صف می‌کشیدند که دلیلش شرایط فعلی جوامع است.اما به هر روی یکی از موارد تبلیغاتی «تنت» بهره گرفتن از ظرفیت کامل سالن های سینما و است و از اولین فیلمهایی خواهد بود که پس از قرنطینه روانه اکران عمومی در سالن های سینما خواهد شد.

2-تبلیغ فیزیکی با حضور عوامل در کار نیست:این فیلم با قدرت فهرست بازیگران ستاره اش نیاز به تبلیغات حضوری بخصوص برای بازار منطقه اروپا  و کشورهای ژاپن، چین و کره حنوبی دارد. اما تحت این شرایط سفر گروهی پرریسک است.

3-تجربه فیلم بینی (سینما رفتن) با فاصله اجتماعی چی است؟ علاقمندان دو آتشه سینما به جمعیت عادت دارند.اما ظرفیت 25درصدی سالن سینما تجربه جمعی خواهد بود؟این می تواند واکنش تماشاگران در خاموش کند و تبلیغ کلامی را به صفر برساند.

4- نمایش آیمکس چطور؟ آثار نولان بیشترین تاثیر دیداری و شنیداری را دارند.  و تجربه دیدن آثار او به صورت «آیمکس» لذت بخش است. اما تعداد محدودی از سالن های سینما ،قابلیت نمایش آیمکس دارند و با کم شدن ظرفیت سالن ها ، نمایش آیمکس «تنت» به چه شکلی خواهد بود؟

5-آیا جهان آماده است؟ سالن های سینما در بخش هایی کوچکی از دنیا بازگشایی شده است امابرای دیگر کشورها و مناطق ماه ژوئیه زمان بازگشایی تعیین شده است.کمپانی برادران وارنر امیدوار است  تا 23 ژوئیه تمام سالن های سینما در دنیا بازگشایی شوند.بلژیک، فرانسه و آرژانتین زودتر از بقیه سالن ها را بازگشایی خواهند کرد.

6-نیویورک و لس آنجلس:در غیبت رقبای قوی، فیلمهایی کم هزینه تر اعلام کردند که برای استفاده از اکران تابستان در ماه ژوئیه به نمایش عمومی درخواهند آمد.اما هنوز مشخص نیست سالن های سینمای دو شهر بزرگ و پرجمعیت نیویورک و لس آنجلس بازگشایی شوند.(نیویورک یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا است.) با این حال کمتر از 6درصد جمعیت امریکا در این دو شهر زندگی می کنند.اما به دلیل تعداد بالای سالن های سینما و بلیت گران تر به دلیل کیفیت بهتر سالن ها درصد بالایی از فروش سینما به این دو شهر بستگی دارد.

7-علت و معلول:با بازگشایی کسب و کارها ، احتمالا آمار مبتلایان به بیماری کووید-19 بالا می رود.این مسیر ناشناخته است.میزان تحمل شهروندی و اجتماع نیز نامشخص است.این مسائل می تواند به تاخیر در دادن مجوز  به برگزاری رویدادهای بزرگتری یا بازداشتن مردم در حضور در این رویدادها بیانجامد. «تنت» حالا به تک قهرمان برای نجات سالن های سینما بدل شده است.