بایگانی‌ها

اتهام آزار جنسی علیه فیلیپ گارل

اتهام آزار جنسی علیه فیلیپ گارل
اتهام آزار جنسی علیه فیلیپ گارل

▪️سینمای فرانسه دوباره دچار بحران شد. چند بازیگر زن ادعاهایی  علیه کارگردان قدیمی فرانسه فیلیپ گارل مطرح کردند. چهار تن از این زنان ادعای رفتارهایی خارج از عرف یا خشونت آمیز از سوی او را داشتند.  آنا  موگلالیس که سال 2013 مقابل دوربین گارل در فیلم  «حسادت/“La Jalousie”» رفت، یکی از بازیگرانی است که درباره گارل اتهاماتی را مطرح کرده است. بازیگر دیگری که نخواست نامش فاش شود  از آشنایی با گارل در سال 2018 گفت، زمانی که این بازیگر 28 ساله و گارل 70 ساله بود. گارل با او برای نقشی در فیلم بعدی خود تماس گرفته و قرار ملاقات را در هتل می‎گذارند و بازیگر از رفتن سر قرار امتناع می‌ورزد و به  گارل توضیح می‌دهد که او را اشتباه گرفته است! سرانجام ملاقات در بالکن یک کافه انجام می‌شود و فیلیپ گارل حرکاتی زننده انجام می دهد .  و بازیگر با خشم کافه را ترک می‌کند.

 

ماری ویال دانشجویی کنسرواتوآر خلال سال های 1994 و 1997 دیگر زنی است که درباره گارل افشاگری کرده است. گارل در ازای نوشتن یک فیلمنامه برای او پیشنهاد همخوابگی به ماری داده  بود. و به او گفته بود که عاشقش شده است.

فیلیپ گارل تمام اتهامات را رد کرده است اما صحبت‌های ماری ویال را  تکذیب نکرده. فیلیپ گارل کارگردانی هفتاد و هشت ساله است. آخرین فیلم او ارابه بزرگ (Le grand chariot)  در جشنواره برلین به نمایش درآمد و گارل برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره  شد.