بایگانی‌ها

اجراهای زنده در اسکار

فیلم برنده اسکار «لالالند» تبدیل به نمایش شد
فیلم برنده اسکار «لالالند» تبدیل به نمایش شد

دلتان را صابون نزنید، قرار نیست اما استون و رایان گاسلینگ قطعات «آزمون» و «شهر ستارگان» را ،که نامزد اسکار بهترین ترانه ارژینال شده اند، در مراسم اسکار اجرا کنند. اما خبر خوب این است که آکادمی به پتانسیل لین مانوئل میراندا  خالق نمایش موزیکال معروف «همیلتون» پی برده و قرار است یکی از آهنگ های مراسم را را به او بدهد.

میراندا که عضو باشگاه EGOT (افرادی که برنده چهار جایزه معتبر امی، گلدن گلوب، اسکار و تونی شده اند) است و به خاطر آهنگ «تا کجا پیش خواهم رفت» از انیمیشن «موانا» نامزد اسکار شده؛ قرار است با اولیل کاروالیو، صداپیشه شانزده ساله همان فیلم یک اجرای مشترک داشته باشند. مسلما این یک اجرای دو نفره نخواهد بود، اما بالاخره آنها راهی برای ادغام این دو اجرا پیدا خواهند کرد.

به نظر می رسد ABC  بیشتر از همه چیز، بابت اجرای جاستین تیمبرلیک در مراسم امسال هیجان زده است. تیمبرلیک قرار است آهنگ «نمی توانم جلوی احساسم را بگیرم» را اجرا کند، آهنگی که برای فیلم «ترول‌ها» نامزد اسکار شده و یکی از پرفروش‌ترین قطعات یک سال اخیر است. تیمبرلیک هم مانند یراندا امید چندانی برای شکست لالا لند و دریافت اسکار بهترین آهنگ ندارد.

استینگ که پیش تر هم سه بار نامزد این جایزه شده، آهنگ «صندلی خالی» از مستند «جیم: داستان جیمز فولی» را اجرا خواهد کرد. استینگ تا به حال برای فیلم‌های «کوهستان سرد»، «کیت و لئوپولد» و «زندگی جدید امپراطور» نامزد اسکار بهترین آهنگ شده است.

اگرچه گاسلینگ و استون از دردسر اجرای زنده برای میلیون‌ها بیننده نجات یافته اند، جان لجند دیگر ستاره فیلم «لالا لند»، به جای آن ها این بار را به دوش خواهد کشید. این شاید به این معنی باشد که ترکیبی از آهنگ‌های «آزمون» و «شهر ستارگان» را می‌توانیم در طول مراسم شاهد باشیم. به هر حال تک تک دقیقه‌های این مراسم طولانی با ارزش هستند، مراسمی که تلاش زیادی می‌کند از سه ساعت و نیم طولانی‌تر نشود. لجند دو سال پیش برای آهنگ «افتخار» از فیلم «سلما»، به طور مشترک همراه با کامن برنده اسکار شد.

مایکل دی لوکا و جنیفر تاد که تهیه‌کنندگان مراسم امسال هستند اعلام کرده اند:

«ما بسیار هیجان زده و خوشحالیم بابت این که می توانیم در اسکار امسال پذیرای چنین هنرمندان درجه یکی باشیم. آهنگ‌هایی که در مراسم اجرا می‌شود نه تنها به تجلیل از پنج آهنگ فوق‌العاده‌ای می پردازد که امسال نامزد اسکار شده اند، بلکه هم چنین بخش‌های موسیقی اجرا شده در این فیلم‌ها را با هم در می‌آمیزد.»

هشتاد و نهمین مراسم اسکار روز یکشنبه هشت اسفند (24 فوریه) راس ساعت پنج عصر به وقت محلی آغاز می‌شود.