بایگانی‌ها

از دوربین آی‌مکس تا کشف یک چهره تازه

از دوربین آی‌مکس تا کشف یک چهره تازه
از دوربین آی‌مکس تا کشف یک چهره تازه

یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های تابستان «دانکرک» کریستوفر نولان است، که کماکان خبرهای حواشی فیلم و گفت وگوهای نولان از مراحل ساخت این بیگ پروداکشن انتظارها را جذاب‌تر هم می‌کند.

نولان در مصاحبه‌ای درباره‌ی پیاده سازی فرمت مورد علاقه‌اش آی‌مکس در دانکرک و فیلمبردارش هویته ون هویتما گفته است: «دوربین روی دست هویته در اینتراستلار بسیار کارآمد و جذاب بود، برای دانکرک به عنوان یک فیلم جنگی هویته اصرار بر استفاده از مقدار زیادی دوربین روی دست داشت اما انجام زیاد این کار با حجم عظیم دوربین آی‌مکس همخوانی ندارد و اجرای آن برای پرده بزرگ خیلی سخت است!»

 ستاره جدید اضافه شده به فیلم، فیون وایتهد، هم کشف جدیدی که است قصد دارد با «دانکرک» راه خود را به سینمای حرفه‌ای باز کند. وایتهد نقش سرباز جوانی به نام تامی را بازی می‌کند و به نوعی در مرکزیت فیلم قرار دارد، هنوز از جزییات شخصیت و نقش او در داستان اطلاعات دقیقی فاش نشده است.

نولان می‌گوید: «به جز روایت و داستان‌های نقل شده در کل اطلاعات دقیقی از تمام شخصیت‌های حاضر در این واقعه و رنج‌هایشان موجود نیست که برای من رمزآلود وجذاب است. وایتهد بهترین انتخاب ممکن بود، معصومیت در عین نبوغ در چهره‌ او موج می‌زند.»

ساخته جدید کریستوفر نولان تابستان امسال در سینماهای جهان به نمایش در خواهد آمد.