بایگانی‌ها

از وستروس به واتیکان

از وستروس به واتیکان
از وستروس به واتیکان

پاپ فرانسیس در همین چند سالی که رهبری واتیکان و کاتولیک‌ها را بر عهده گرفته، به اندازه‌ای تاثیرگذار و خبرساز بوده که خیلی از مردم و رسانه‌های دنیا درباره زندگی خصوصی و گذشته او کنجکاو شده‌اند. حالا نوبت به ساخت یک فیلم سینمایی از زندگی او است.

جاناتان پرایس بازیگر نقش «های اسپارو» در سریال «بازی تاج و تخت»، در نقش پاپ فرانسیس در فیلم «پاپ» بازی خواهد کرد. این فیلم جدیدترین محصول سینمایی نت‌فلیکس است که پیش‌تر حضور آنتونی هاپکینز نیز در نقش پاپ بندیکت در آن قطعی شده بود. نکته جالب اینجا است که در زمان پخش دو فصل گذشته «بازی تاج و تخت»، خیلی از بینندگان سریال به شباهت در نقش بالاترین مقام مذهبی وستروس با پاپ فرانسیس اشاره کرده بودند.

فرناندو میرلس فیلمساز سرشناس برزیلی کارگردان فیلم خواهد بود که براساس نمایشنامه‌ای از آنتونی مک‌کارتن (تئوری همه چیز) ساخته می‌شود. «پاپ» به ماجرای انتخاب و استعفای پاپ بندیکت و انتخاب کاردینال خورخه ماریو برگولیو (که پس از انتخاب به «پاپ فرانسیس» معروف شد) به‌عنوان تخستین پاپ یسوعی و اولین غیراروپایی که به این مقام مذهبی می‌رسد، می‌پردازد.

پروژه بعدی پرایس «مردی که کریسمس را اختراع کرد» خواهد بود. او همچنین در پروژه موعود تری گیلیام «مردی که دن کیشوت را کشت» حضور دارد و نقش دن کیشوت را نیز بازی خواهد کرد.