بایگانی‌ها

استقبال منتقدان از «پلنگ سیاه» مارول

استقبال منتقدان از «پلنگ سیاه» مارول
استقبال منتقدان از «پلنگ سیاه» مارول

«بلک‌پنتر» فیلم ابر قهرمانی جدیدی است که بعد از سال‌ها انتظار در دنیای کامیک‌های مارول، با محوریت یک شخصیت سیاه‌پوست ساخته شده به تازگی برای منتقدان به نمایش آمده. طبق واکنش‌ها فیلم رایان کوگلر اثری قابل قبول و حتی درخشان است. تقریبا تمام واکنش‌های فیلم مثبت بوده و به نظر می‌رسد که دیزنی و مارول قدرتمندتر به سلطه‌شان در سینما ادامه خواهند داد. در زیر به واکنش‌های چندی از منتقدان اشاره می‌کنیم:

پیتر شیرتا (اسلش فیلم): «بلک‌پنتر» شبیه هیچ فیلم دیگری از مارول نیست. یک ضیافت بصری واکاندای شگفت‌آور. شخصیت اول فیلم تحول درونی قابل توجهی را همراه با انگیزه‌های احساسی تاثیرگذاری ارائه می‌دهد. سیاسی‌ترین فیلم مارول. خیلی خوب.

ربکا تئودور واشون (نیویورک تایمز): «بلک‌پنتر» همه‌ی آن چیزی است که می‌خواستم و حتی بیشتر. رایان کوگلر بازی را در جهان سینمایی مارول تغییر داده.

اریک دیویس (موویز): «بلک‌پنتر» جیمز باند جهان سینمایی مارول است. شبیه‌اش را در فیلم‌های ابرقهرمانی ندیده‌اید.  فیلم پرجرئت، زیبا و پرتنش است و به اندازه‌ی کافی عمق و روح در آن دمیده شده.

انجی جی هان (مشیبل):  نمی‌خواستم فیلم تمام شود و زمانی که تمام شد دلم می‌خواست دوباره بازگردم و فیلم را ببینم. اکشن بسیار خوب، قصه‌ی هوشمندانه و شخصیت‌های درست و حسابی.

اریک کان (ایندی وایر): «بلک پنتر» از جنبه‌های بسیاری میخکوب کننده است. بی‌نظیر است که بلاک‌باستری را تماشا کنی که سیاه بودن را تحسین کرده و در کنار آن رابطه‌ی سیاه‌پوست بودن را با جنبه‌های مختلف فرهنگ عامه بررسی کند.

مارک رایان (آپروکس): «بلک‌پنتر» با کسی شوخی ندارد. با اختلاف، سیاسی‌ترین فیلم مارول است تا جایی که باید به خودت یادآوری کنی که داری فیلمی از مارول می‌بینی. «بلک‌پنتر» فیلمی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

راس ای لینکلن(د رپ): بلک پنتر عالی است.

جی یاماتو (لس آنجلس تایمز ): یک فیلم ابرقهرمانی درباره‌ی اهمیت هویت و این که چه اتفاق تراژیک دردناکی می‌افتد زمان که این هویت انکار شود. اولین فیلم جهان سینمایی مارول درباره‌‌ی چیزی که واقعیت دارد.