بایگانی‌ها

استیون هاوکینگ در چین رکورد شکست

استیون هاوکینگ در چین رکورد شکست
استیون هاوکینگ در چین رکورد شکست

پرجمعیت‌ترین کشور دنیا بیشترین محدودیت‌ها را بر روی فضای مجازی و اینترنت اعمل می‌کند. به همین دلیل بیشتر مناسبات حاکم بر شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی، بدون احتساب کاربران پرشمار چینی است. اما نسخه‌ی چینی و معادل تمام پدیده‌های اینترنتی در داخل آن کشور به چشم می‌خورد. مانند شبکه اجتماعی ویبو که تلفیقی است از فیسبوک و توییتر و میان مردم چین ضریب نفوذ بالایی دارد.

حالا که چینی‌ها نمی‌توانند به دنیای مجازی بدون مرز بپیوندند، پدیده‌ها راه خود را به درون این سیستم بسته باز می‌کنند. نمونه‌‌اش استیون هاوکینگ دانشمند و فیزیکدان بزرگ است که به تازگی در ویبو اکانت رسمی باز کرده و پیغامی را خطاب به کاربران چینی ارسال کرده. اکانت هاوکینگ تنها ظرف شش ساعت بیش از یک میلیون فالوئر و بیش از 200 هزار پیغام دریاف کرده که اکثرشان شامل خوشامدگویی و ابراز لطف چینی‌ها است. این استقبال در حالی است که ستاره‌های چینی در این شبکه اجتماعی چند ده میلیون فالوئر دارند. باید دید روند حضور چهره‌های سرشناس بین‌المللی در این شبکه اجتماعی چینی به کجا می‌رسد.

این اکانت زیر نظر خود هاوکینگ و توسط تیم مسئولین روابط عمومی و شبکه‌های اجتماعی او اداره می‌شود. هاوکینگ تا قبل از حضور در ویبو، تنها یک صفحه فیسبوک داشته که بیش از سه میلیون طرفدار دارد.

hawking-wiebo