بایگانی‌ها

اسماعیلی:تداوم بسته بودن سالن های سینما به ضرر تهیه کنندگان بود

اسماعیلی:تداوم بسته بودن سالن های سینما به ضرر تهیه کنندگان بود
اسماعیلی:تداوم بسته بودن سالن های سینما به ضرر تهیه کنندگان بود

از امروز سالن های سینما در تهران بازگشایی شد و محمدرضا صابری،سخنگو و دبیر انجمن سینماداران ایران بیان داشت:«با پیگیرهای مجدانه ریاست محترم سازمان سینمایی،دکتر انتظامی و همکاری و مساعدت ستاد ملی کرونا و وزارت کشور سالن های سینماها از دوازدهم فروردین ماه به فعالیت خود ادامه می دهند.»

حبیب اسماعیلی بازیگر،تهیه کننده فیلم هایی مانند «سرکوب » و «قرمز» که مدتی است مدیریت پردیس سینمایی در شرق تهران به عنوان نارسیس را برعهده دارد در گفت و گو با دنیای تصویر درباره شرایط سالن های سینما در دوران همه گیری و فیلم هایی که از سال گذشته رنگ پرده را ندیدند، توضیحاتی ارائه داد.
«سینما یکی از مراکز فرهنگی است که تمام پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کند و از این لحاظ نسبت به مکان هایی دیگر مانند وسایل نقلیه عمومی امن تر است. یا خطر کمتری نسبت به سفرهای نوروزی دارد.

گاهی تعداد مخاطبان سینما از مسافران یک تاکسی هم کمتر است حتی در دوران عید گاهی فیلم‌ها در سالن ها با تعداد نفرات اندک مثلا ده یا پانزده نفر به نمایش در می آمد.مثلا در یک سالن 200 نفره در هر ردیف یک یا دو نفر نشسته بود بنابراین پروتکل‌های بهداشتی کاملا رعایت می شد. و در سالن ها با تب سنج همه چک می شدند.پس از نمایش هر فیلم سالن ها کاملا ضدعفونی می شود.»

او در ادامه افزود:«با بالا رفتن شیوع آمار مبتلایان سینماها اولین گزینه تعطیلی بود. تعطیلی سالن ها از یک سو باعث قطع ارتباط میان مردم و سینما و از سوی دیگر باعث بیکاری پرسنل سالن ها می شد.پارسال از دوازده ماه سال تقریبا شش ماه سالن های سینما تعطیل بودند و ماه های دیگر هم تقریبا نیمه تعطیل بود.
حبیب اسماعیلی توضیح داد:« حالا با اتفاق هایی که امسال افتاده یکسری پیشثقدم شدند تا فیلم های شان اکران شود و چراغ سینما روشن بماند. عملا سال گذشته یکسری از فیلم ها از جنبه اکران سوخت شد و از بین رفت.تازه داشت یکمقداری سالن ها رونق می گرفت. که به دلیل نارنجی شدن شهر تهران دوباره سالن ها تعطیل شد.»

درباره تغییر گروه مشاغل سینما در ستاد کرونا از سه به دو ایشان افزودند:« سازمان سینمایی چندماهی بود که در تلاش بودند گروه مشاعل سینمایی را از گروه سه به دو تغییر بدهند. اکنون باید از دکتر انتظامی تشکر کنم که بسیار تلاش و این دو سه روز رایزنی انجام دادند تا این اتفاق بیافتد. همینطور ستاد کرونا که این خواسته را پذیرفت.»
حبیب اسماعیلی در ادامه توضیح داد:« با توجه به شرایط جامعه و همه گیری کرونا که مردم معمولا  در خانه به سر می برند.باز بازگشایی سالن های هنری شاید یک جور تفریح باشد تا آنها بتواند به تماشای فیلم یا تاتر یا موسیقی بروند و کمتر دچار افسردگی شوند. از طرف دیگر این بازگشایی به نفع کارکنان سالن هاست  و به نفع فیلم هایی که به دلیل بسته بودن سینما از سال گذشته اکران نشده اند و رفته رفته و عدم اکران این فیلم ها می توانست باعث از بین رفتن آنها شود.»

حبیب اسماعیلی با تشکر از رسانه ها و شبکه های  اجتماعی در اطلاع رسانی درباره باز گشایی  سالن ها ی سینما گفت:«رسانه ها و شبکه های اجتماعی کاملا در اطلاع رسانی همکاری می کنند اما متاسفانه شهرداری و صداو سیما در این مورد همکاری  نشان ندادند.و خیلی از مردم نمی دانستند که سالن های سینما باز است.»