بایگانی‌ها

اسکار افتخاری برای مل بروکس

اسکار افتخاری برای مل بروکس
اسکار افتخاری برای مل بروکس

آنجلا باست و مل بروکس و کارول لیتلتون در مراسم گاورنرز، اسکارهای افتخاری دریافت می‌کنند. به میشل ساتر کارگردان و بنیان گذار برنامه های هنری موسسه ساندنس نیز   جایزه بشردوستانه ژان هرشولت  را در برنامه ای که پخش تلویزیونی ندارد،اهدا خواهد شد.

 

 دریافت‌کنندگان اسکار افتخاری در این دوره ، چهره‌هایی هستند که اسکار در رشته های رقابتی پیشتر نگرفتند، مل بروکس استثنا است او برای تهیه کنندگان ، اسکار فیلمنامه غیراقتباسی را برنده شده است. او در مراسم اسکار سال 1969 به شوخی گفت که از آکادمی علوم و هنر سینمایی و پول برای این جایزه شگفت انگیز تشکر می‌کند. او از جین وایلدر نیز سه بار تشکر کرد.  مل بروکس 96 ساله با نویسندگی برای  برنامه ی سید سیزر به نام «“Your Show of Show» شروع کرد. و ظرف هفتاد سال گذشته مشغول نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و تهیه در سینما، تلویزیون و تئاتر برادوی بوده است. مل بروکس چند کتاب هم نوشته مانند کتاب خاطراتش . او دو بار دیگر هم نامزد اسکار برای نوشتن فیلمنامه «فرانکشتاین جوان» و بهترین ترانه   برای «زین‌های شعله‌ور» جان موریس بوده است. آنجلا باست نامزد اسکار در ماه مارس بود که دست خالی مراسم را ترک کرد.  

 

کارول لیتلتون نام آشنایی نیست اما از چهره‌هایی است که پشت صحنه مدت پنج دهه با فیلمسازان مهم همکاری کرده است. او تدوینگر آثاری مانند «کاندیدای منچوری»، «گرمای بدن/“Body Heat» بوده است. تنها یکبار برای تدوین «ای.تی:موجود فضایی» نامزد اسکار شد. او همسر جان بیلی، مدیر فیلمبرداری و رئیس پیشین آکادمی علوم و هنر سینمایی  است.