بایگانی‌ها

اسکار بهترین بدلکاری در راه است

اسکار بهترین بدلکاری در راه است
اسکار بهترین بدلکاری در راه است

کارگردان جان ویک چهار،   چاد استاهلسکی می‌گوید که در حال مذاکره برای اضافه کردن بخش بهترین بدلکاری به اسکار است و این اتفاق می‌تواند زودتر از پیش‌بینی‌ها بیافتد. او عقیده دارد :« من گمان کنم خیلی زود اسکار بدلکاری اضافه می‌شود شاید در مراسم بعدی یا دستکم  دو مراسم بعدتر.»

چاد استاهلسکی تایید کرد که ملاقات‌ها و نشست‌هایی با اعضای آکادمی داشته تا رشته بهترین بدلکاری را به جوایز اسکار اضافه کنند. هرچند موضوع پیچیده‌تر از این حرف‌ها به نظر می‌رسد: «در ماه‌های اخیر  ما با اعضای آکادمی نشست برگزار کردیم و گفتگوهایی انجام دادیم. در حقیقت همه گفتگوها مثبت و بسیار سازنده بود. برای اولین بار فکر می‌کنم یک جنبش واقعی برای اضافه شدن این شاخه راه انداختیم.»

 

استاهلسکی می‌گوید که احتمالا  هماهنگ کننده بدلکاران/stunt coordinator جایزه بگیرد. شاید برای هر بخش چند شاخه اضافه شود.پرسش اینجاست که ما هنوز گفتگوی واقعی نداشتیم که جایزه را به چه کسی اهدا کنیم، مثلا به بهترین بدلکاری؟ یا بهترین طراح بدلکاری؟ بهترین سکانس اکشن؟ بهترین گروه بدلکاری؟ بهترین طراح هنرهای رزمی؟ بهترین طراح سکانس مبارزه؟ بهترین بدلکار بازیگر؟ بهترین کارگردان واحد دوم؟ بهترین تدوینگر سکانس های بدلکاری؟ چه کسی قرار است جایزه را بگیرد؟

 

عده ای که مخالف اضافه شدن این شاخه به اسکار هستند ادعا می کنند که اضافه شدن جایزه، خطر مرگ را بیشتر می کند! جراحت های جدی بیشتر می شوند و حتی می تواند در این حرفه مرگ را بیشتر کند. چون همه به دنبال آن خواهند بود که با بدلکاری های خطرناک تر آدرنالین تماشاگران را  بالاتر ببرند و جایزه بگیرند.