بایگانی‌ها

اسکار قطعی برای «فروشنده»؟!

فهرست جوایز اسکار 2022
فهرست جوایز اسکار 2022

هنوز دو روز دیگر تا پایان رای‌گیری برندگان نهایی اسکار 2017 زمان باقیمانده اما جو رسانه‌ای کاملا به نفع فیلم اصغر فرهادی و نماینده ایران است.

علاوه بر اکران موفق فیلم در آمریکا و استقبال منتقدان، اکثر رسانه‌ها و نشریات سینمایی معتبر یادداشت‌ها و مقاله‌هایی را درباره لزوم حمایت آکادمی از «فروشنده» و اهمیت اعطای اسکار بهترین فیلم خارجی به ایران منتشر کرده اند.

وبسایت‌های معروف مانند گلددربی و کارشناس‌های پیش‌بینی جوایز (که در آمریکا به دلیل متعدد بودن جوایز فرهنگی رویه رایجی است) در پیش‌بینی‌های این هفته خود اسکار «فروشنده» را قطعی ارزیابی کرده اند.

از سوی دیگر پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که «لالا لند» بتواند در تمام رشته‌هایی که نامزد شده، به غیر از بهترین بازیگر مرد، فیلمنامه و تدوین صوتی، اسکار را به دست بیاورد و به رکورد طلایی یازده جایزه برسد.  اما جایزه مهمی که هنوز روی آن بحث وجود دارد، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد است که اگر اکثرا جایزه کیسی افلک برای «منچستر بای د سی» را قریب به یقین می‌دانند، اما در هفته اخیر شانس دنزل واشنگتن در پیش‌بینی‌ها به طرز قابل توجهی رشد کرده.

تجربه نشان داده که این جوهای رسانه‌ای در روزهای آخر روی نظر اعضای آکادمی معمولا تاثیرگذار است.  فقط یک هفته دیگر باید منتظر باشیم تا ببینیم که این پیش‌بینی‌ها چقدر درست از آب در می‌آيد.