بایگانی‌ها

اصغر فرهادی:من ممنوع المعامله شدم

اصغر فرهادی:من ممنوع المعامله شدم
اصغر فرهادی:من ممنوع المعامله شدم

 

اصغر فرهادی در این هفته در شهر تورین مسترکلاس در موزه هنرهای ملی  برگزار و جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. در گفت‌وگویی  او به مسائل مختلفی پرداخته که بخش‌هایی از گفت وگوی او  با مجله ورایتی  را مرور می‌‎کنیم:

 

این روزها  مدام بین اروپا و  آمریکا در سفر  هستم و از سال گذشته مشغول تحقیق و نوشتن فیلمنامه بودم که برای چند ماه مشغول نوشتن خواهم بود. هنوز برای اعلام جزئیات این پروژه خیلی زود است. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که تمام وقتم را صرف نوشتن می کنم.  برای پروژه جدیدم در آمریکا هستم، این بدان معنا نیست که به  آمریکا نقل مکان کرده ام. شبیه فیلم‌های دیگری که در فرانسه [«گذشته»] و اسپانیا [«همه می‌دانند»] ساخته‌ام، به خاطر پروژه‌ها مدتی را در آن کشورها گذراندم.

 

دلیل اینکه در این مدت خارج از ایران بودم پروژه ای است که از قبل برنامه ریزی شده بود و مطمئنم وقتی فیلمنامه  تمام  و تحقیقات انجام شد، تا شروع پیش تولید(به ایران) برمی گردم. سپس به لوکیشن فیلم بازخواهم گشت، جایی که قرار است فیلمبرداری کنیم.

 

من به طور رسمی از ممنوعیت فیلمسازی ام در ایران اطلاعی ندارم، اما به طور غیر رسمی  شنیده ام. علاوه بر این،  می دانم که من به طور رسمی ممنوع المعامله هستم. و باز هم به طور غیر رسمی شنیده ام که ممنوع الخروج هستم.