بایگانی‌ها

اعتراض به جایزه جانی دپ

60 سالگی در استانبول
60 سالگی در استانبول

زنان فیلمساز اهل اسپانیا به جشنواره سن سباستین که می‌خواهد بالاترین جایزه افتخاری را به جانی دپ اهدا کند، معترض شدند.کریستینا آندرو ، رئیس انجمن فیلمسازان زن و رسانه های سمعی و بصری اسپانیا ، گفت از تصمیم به اعطای جایزه دونوستیا به جانی دپ در شصت و نهمین دوره جشنواره در ماه سپتامبر “بسیار شگفت زده شده است”.

گروهی از فیلمسازان زن پیشرو در اسپانیایی روز سه شنبه تصمیم جشنواره فیلم سن سباستین مبنی بر اعطای بالاترین جایزه افتخار ی به جانی دپ را محکوم کردند و گفتند که این رویداد بین المللی نام بدی بر جای خواهد گذاشت پس از آنکه قاضی انگلیسی سال گذشته حکم داد که ادعاهای مربوط به خشونت خانگی علیه این بازیگر “اساساً” درست است.”

این جایزه برترین جایزه جشنواره سن سباستین است و هدف آن تجلیل از دستاوردهای مادام العمر هنرمندان است.

آندرهو به آسوشیتدپرس گفت: « چنین تصمیمی برای جشنواره و مدیریتش بسیار بد است و پیام وحشتناکی را به عموم منتقل می کند:” مهم نیست که آزارگر هستید مادامی که بازیگر خوبی باشید “.

او افزود این انجمن که پیوندهای تنگاتنگی با جشنواره سن سباستین دارد ، قدم های بعدی مدیران جشنواره را زیر نظر دارد.

جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین 17 تا 25 سپتامبر امسال در شمال اسپانیا برگزار می شود. انتظار می رود دپ این جایزه را شخصاً در 22 سپتامبر دریافت کند ، .امسال سومین حضور او در جشنواره سن سباستین خواهد بود.