بایگانی‌ها

اعتراض به حملات ادامه دار اسرائیل در برلیناله

▪️گروهی از حامیان مردم فلسطین در اعتراض به تداوم حملات اسرائیل به نوار غزه در بازار فیلم اروپای جشنواره برلین دست به اعتراض زدند. حدود پنجاه نفر وارد طبقه اول بازار شده و فریاد «دست از نسل کشی بردارید» سر دادند. در حالی که بنر بزرگی با پیام «نور، دوربین، نسل کشی» و تصویری از یک کلاکت خونی را آویزان کرده بودند.

🔹مسوولان برلین آمادگی اعتراض درباره موضوع تنش فلسطین و اسرائیل را داشتند. پیش از شروع جشنواره و بازار فیلم، کارمندان جشنواره نامه سرگشاده ی منتشر کرده بودند و خواستار آتش بس فوری در غزه شدند. و خواستار واکنش قوی از سوی مدیریت جشنواره بودتد در پاسخ به حملاتی که زندگی فلسطینی ها را با تهدید روبرو کرده است.

🔹اما کمترین چیزی که پیش‌بینی می‌شد، حضور معترضان در بازار فیلم بود. این فضا فقط برای مهمانانی است که کارت مخصوص دارند بنابراین معترضانی که در بازار حضور داشتند همگی از اهالی حرفه‌ی صنعت سینما بودند. پس از آنکه بنرها در بازار فیلم به نمایش درآمد، تعدادی از معترضان با مردمی که دست می زدند و «فلسطین را رها کنید» می خواندند، همراهی کردند. گزارش شده که نیروی پلیس به سالن نمایشگاه رسید تا جمعیت را متفرق کنند.