بایگانی‌ها

اعتراض دنی ویلنوو به برادران وارنر

حمایت دنی ویلنوو از اسکارلت جوهانسون
حمایت دنی ویلنوو از اسکارلت جوهانسون

دنی ویلنوو کارگردان «تلماسه» که قرار است جدیدترین فیلمش همزمان در سالن‌های سینما و شبکه استریم اچ بی او مکس به نمایش درآید، به تصمیم برادران وارنر اعتراض کرد.

او در یادداشت بلندی نوشت:« در خبرها فهمیدم که کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفته است تلماسه را همزمان با اکران سینمایی ما در HBO Max منتشر کند و از تصاویر برجسته فیلم ما برای تبلیغ خدمات پخش خود استفاده کند. با این تصمیم کمپانیAT&T( یکی از مهمترین و احترام آمیزترین استودیوهای تاریخ سینما را ربوده است. در اینجا هیچ علاقه ای به سینما و مخاطب وجود ندارد. همه چیز در مورد زنده ماندن یک ماموت مخابراتی است ، که در حال حاضر بیش از 150 میلیارد دلار بدهی نجومی دارد. بنابراین ، حتی اگر تلماسه درباره سینما و مخاطبان باشد ، شرط بقای کمپانی AT&T در وال استریت است. با راه اندازی شبکه اچ بی او مکس، AT&T تصمیم گرفت که با تلاش ناامیدکننده برای جلب توجه مخاطب ، کل فیلم های برادران وارنر را قربانی کند.»

او در بخش دیگری از یادداشت خود می‌نویسد:« سرویس های پخش آنلاین جریانی مثبت و قدرتمندی برای اکوسیستم های سینما و تلویزیون هستند. اما من می خواهم مخاطبان درک کنند که سرویس آنلاین به تنهایی نمی تواند صنعت فیلم را سرپا نگه دارد ، همانطور که قبل از بیماری کووید_۱۹ می دانستم. شبکه های آنلاین می تواند محتوای عالی تولید کند ، اما فیلم هایی در مقیاس “تلماسه” تولید نمی کند. تصمیم برادران وارنر به این معنی است که “تلماسه” شانس بازگشت سرمایه نداشته است تا بتواند روی پرده بماند و دزدی در نهایت پیروز خواهد شد. برادران وارنر ممکن است با این حرکت شان چندگانه تلماسه را از بین برده باشند. این یکی جمله برای طرفداران تلماسه است. »
در بخش دیگری از این یادداشت ویلنوو توضیح می دهد: تلماسه با اختلاف بهترین فیلمی است که ساخته‌ام. من و تیمم سه سال باارزش از زندگی مان را به ساخت این فیلم پرداختیم و صدا و تصویر فیلم را به گونه‌ای ساختیم که برای به نمایش در آمدن روی پرده‌ی بزرگ مناسب باشد.