بایگانی‌ها

اعتراض فمینیست‌ها به نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا

اعتراض فمینیست‌ها به نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا
اعتراض فمینیست‌ها به نامزدهای انجمن کارگردانان آمریکا

▪️یک گروه حامی حقوق زنان به نام “زنان در سینما” به دلیل کمبود فیلمسازان زن در  میان نامزدهای  اصلی شاخه سینما  به انجمن فیلمسازان آمریکا اعتراض کرد.

در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه این گروه منتشر کرد به ساخته سارا پولی(حرف‌های زنانه)، جینا پرینس-بایتوود(شاه زن) و چینونی چوکو(تیل) و ماریار شرادر(به گفته او) به عنوان فیلم هایی اشاره شده که سزاوار نامزدی بودند.

این گروه گفتند که آنها خواهان توازن بیشتر در نامزدهای دوره بعد هستند. آنها حتی  گزاره”به شرطی که کیفیت اجازه می دهد” را  هم به بیانیه خود اضافه نکردند زیرا جنگ صلیبی آنها ربطی به کیفیت ندارد، بلکه به سهمیه بندی زنانه و مردانه  مربوط است.

 

انجمن فیلمسازان آمریکا در بخش اصلی کارگردان فیلم‌هایی را نامزد کرده که همه مرد هستند: دنیل کوان و دنیل شاینرت ( همه چیز همه‌جا یکباره)، تاد فیلد (تار)، جوزف کوشینسکی (تاپ گان: ماوریک)، استیون اسپیلبرگ(خانواده فیبلمن) و مارتین مک دونا (بنشی‌های اینیشرین).

 

انجمن اما در بخش کارگردان اول از پنج نامزد، چهار نامزد را از میان فیلمسازان زن انتخاب کرده : آلیس دیوپ(سنت امر)، ادری دیوان(رویداد)، آنتونتا آلامات کوزیجانوویچ(مورینا) و شارلوت ولز(افتر سان). در این بخش فیلم «امیلی جنایتکار» به کارگردانی جان  پاتون فورد هم نامزد شده است. روز هجدهم فوریه برندگان انجمن فیلمسازان آمریکا برندگان خود  را در مراسمی اعلام می‌کنند.