بایگانی‌ها

الیور استون با پوتین گفتگو می‌کند!

الیور استون با پوتین گفتگو می‌کند!
الیور استون با پوتین گفتگو می‌کند!

الیور استون علاقه عجیبی به ساخت آثار سیاسی به‌خصوص درنوع مستند دارد. فیلم‌های «جی‌اف‌کی»، «نیکسون»، «اسنودن» و مستند «تاریخ ناگفته‌ی آمریکا» که موفقیت‌ها و استقبال هر کدام در نوع خود نشان دهنده‌ی شناخت سیاسی روز فیلمساز و از آن مهم‌تر شناخت تفکر سیاسی قالب بر جامعه‌ی مدرن و شناخت مخاطب خود است.

در دوسال اخیر استون بارها با رئیس جمهور روسیه، ولادیمر پوتین به گفت و گو پرداخته است. حالا استون و تهیه کننده‌ی مستندهایش فرناندو سولکین صحبت‌هایشان را در قالب مستند سریالی چهار ساعته‌ای در چهار شب به نام «گفت و گوهای پوتین» در ماه ژوئن از شبکه کابلی شوتایم پخش می‌کنند.

تریلر منتشر شده از این سریال بخش‌هایی از گفتگو با پوتین را نشان می‌دهد که به فوریه امسال و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برمی‌گردد. شوتایم این مصاحبه را با گفتگوی مشهوری که دیوید فراست در سال 1977 با ریچارد نیکسون انجام داد مقایسه کرده است.

استون و سولکین می‌گویند برای ساخت این مستند دسترسی زیادی به زندگی شخصی و حرفه‌ای پوتین داشته‌اند. استون می‌گوید: «این یک مستند پرسش و پاسخ نیست. گره‌هایی از زندگی پوتین در این مستند گشوده شده که برای ما آمریکایی‌ها کاملاً تازه است. پوتین خیلی رک و واضح حر‌ف‌هایش را می‌زند، از ناگفته‌های روابط آمریکا و روسیه تا سوءتفاهم‌های بین دو کشور و خطر همیشگی جنگ.»

شوتایم در این باره گفته است: «پوتین تا به حال هیچ وقت به این صراحت با یک مصاحبه‌گر غربی صحبت نکرده بود، بدون هیچ محدودیت خاصی. او از دیدگاهش نسبت به رئیس جمهور ترامپ و تأثیر روسیه در این انتخابات می‌گوید.»

این مستند جذاب تابستان امسال به روی آنتن خواهد رفت. تریلر منتشر شده از «گفتگوهای پوتین» را در دنیای تصویر آنلاین تماشا کنید.