بایگانی‌ها

الیور استون، پوتین را می‌ستاید

الیور استون، پوتین را می‌ستاید
الیور استون، پوتین را می‌ستاید

الیور استون فکر می‌کند که پوتین رهبر بزرگی برای روسیه است و مردمش او را دوست دارند. الیور استون سال 2017 مستندی درباره ولادیمیر پوتین ساخته بود. کارگردان 76 ساله  یک مستند با زمان چهار ساعت درباره پوتین ساخت. او که در کارنامه خود فیلم‌های مانند «جی اف کی»، «وال استریت»، «متولد چهارم ژوئیه» را دارد این روزها بیشتر روی مستندسازی تمرکز کرده است.  

 

در اظهارنظری تازه استون می‌گوید که عقیده دارد مردم روسیه عاشق پوتین هستند و او درباره موضوعاتی مانند انرژی اتمی کار بزرگی انجام می‌دهد:« من فکر می‌کنم روسیه درمورد انرژی هسته‌ای کار بزرگی دارد انجام می‌دهد. چین هم در این زمینه پیشرو است.اگرچه هرگز نمی‌توانستم به چین نفوذ و رخنه کنم و برای فیلمی که امیدوار بودم بسازم، زیان شد. اما پوتین رهبر بزرگی برای کشورش است و مردمش عاشق او هستند.»

 

الیور استون این روزها مشغول ساخت مستندی درباره رئیس جمهور برزیل لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا  است و خودش را در میانه یک طیف سیاسی در نظر می‌گیرد. استون رهبر دموکراتیک و رئیس جمهور  فعلی آمریکا، جو بایدن را یک جنگجوی کهنه می‌داند. رئیس جمهور محبوب الیور استون جان اف کندی است، که داستان ترورش را در فیلم «جی اف کی» ساخت و  از پروژه های اخیر او   «بازنگری جی اف کی:از دورن آیینه » و  مینی سریال «جی اف کی:سرنوشتی که خیانت شد» است.

 

استون در توصیف مواضع سیاسی خود توضیح می‌دهد «می‌توانم بگویم افراطی. حقیقت برای من مهم است و ما به دنبال حقیقت هستیم.»استون، که قبلاً علیه خشونت پلیس در آمریکا صحبت می کرد، به شوخی می‌گوید که این موضوع می تواند آخرین فیلم او باشد :«زیرا من در آن سنی هستم که می توانم فردا  نقش زمین بشوم و بمیرم.»