بایگانی‌ها

انتشار جدول ارزش‌گذاری منتقدان در کن

انتشار جدول ارزش‌گذاری منتقدان در کن
انتشار جدول ارزش‌گذاری منتقدان در کن

ارغوان اشتری:دو جدول ارزش‌گذاری منتقدان مجلات اسکرین و لوفیلم‌فرانسه منتشر شد. در مجله اسکرین منتقدان انگلیسی زبان صرفا فیلم‌های بخش مسابقه را ارزش‌گذاری می‌کنند اما منتقدان فرانسوی زبان مجله لو فیلم فرانسه علاوه بر بخش مسابقه،  فیلم‌های شرکت کننده در بخش‌ نوعی نگاه  را مورد توجه قرار می‌دهند که امسال از ایران فیلم «آیه‌های زمینی» به رقابت می‌پردازد.

 

فیلم «ژان دو باری» ساخته مایوِن که در بخش خارج از مسابقه تنها افتتاحیه کن بود با واکنش متوسط منتقدان فرانسوی روبرو شد.حتی یکی از منتقدان کایه  دو سینما  فیلم  را بی‌ارزش دانسته و منتقد دیگر مجله کایه دو سینما تنها دو ستاره به فیلم داده، این در حالی است که یکی از منتقدان مجله پوزیتیف به فیلم سه ستاره و منتقد دیگر این مجله یک ستاره داده است. فیلم «هیولا» ساخته هیروکازو کوره-ادا و فیلم «بازگشت» ساخته کاترین کورسینی روز چهارشنبه در بخش مسابقه به نمایش درآمدند. و امروز نیز هر دو فیلم در کن نمایش دارند. در مجله لو فیلم فرانسه واکنش‌ منتقدانی که فیلم را دیدند در مجموع متوسط بوده واکنش به فیلم کوره-ادا برمبنای ستاره‌هایی که به فیلم دادند، بهتر از فیلم کاترین کورسینی  است که اضافه شدنش به بخش مسابقه همراه با حاشیه‌های بود.

 

 

بخش نوعی نگاه امسال با فیلم فرانسوی به نام   « قلمرو حیوانات/LE RÈGNE ANIMA» ساخته  توماس کیلی  با بازی رومن دوریس و ادل اگزارکوپولوس افتتاح شد. فیلمی که داستان جالبی روی کاغذ دارد:در جهانی که  تحت تاثیر موجی از جهش‌ها  قرار گرفته به تدریج  جهش‌ها برخی از انسان‌ها  را به حیوانات تبدیل می‌کنند، فرانسوا هر کاری می‌کند تا همسرش را که تحت تأثیر این وضعیت مرموز قرار گرفته  نجات دهد. در حالی که برخی از موجودات در جنگلی در آن حوالی ناپدید می شوند، او به همراه امیل، پسر 16 ساله شان، وارد تلاشی می شود که زندگی آنها را برای همیشه دگرگون خواهد ساخت. تنها یک منتقد فرانسوی از مجله تله‌راما فیلم را دیده  و دو ستاره ارزش‌گذاری کرده است.

 

در مجله اسکرین  برآیند امتیاز فیلم‌ «هیولا» ساخته کارگردان تحسین شده ژاپنی  2.3 است و فیلم «بازگشت» ساخته  کاترین کورسینی  2 است. هنوز همه منتقدان حاضر در کن فیلم «بازگشت» را ندیدند بنابراین امتیاز فیلم در مجله اسکرین می‌تواند بیشتر یا کمتر شود. داستان «بازگشت» درباره خدیجه زنی حدودا چهل ساله است که برای یک خانواده ثروتمند پاریسی کار می کند .  خدیجه از فرزندان آنها نگهداری می‌کند. این خانواده ثروتمند به او  فرصت  می دهند تا یک تابستان در جزیره کورس از فرزندان آنها مراقبت کند. این فرصتی است برای او تا با دخترانش جسیکا و فرح به جزیره ای بازگردند که پانزده سال قبل در شرایط غم انگیزی آنجا را ترک کرده بودند .