بایگانی‌ها

انتقاد از کندی در «بلوند»

بدترین فیلم‌های سال از نگاه ورایتی
بدترین فیلم‌های سال از نگاه ورایتی

یکی از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز جشنواره ونیز، «بلوند» ساخته اندرو دامینیک براساس کتاب جویس کارول اوتس ، روایت زندگی مریلین مونر و اختلاف تصویر او در چشم جامعه و زندگی خصوصی اوست.
.
نقش مونرو را آنا دی آرماس بازی می‌کند، ستاره خوش آتیه کوبایی در هالیوود که با فیلم‌هایی مانند «زمانی برای مردن نیست»، «چاقوهای آخته» و «مرد خاکستری» شهرت روز افزونی پیدا کرده است.
.
اندرو دامینیک کارگردان «بلوند» به سایت والچر گفت «بلوند» فیلمی است که قطعاً اخلاقیاتی را در مورد سوژه رعایت می کند. اما در آب‌های بسیار کدری شنا می‌کند، زیرا فکر نمی‌کنم آنقدر که مردم می‌خواهند بلوند شسته و رفته باشد… چیزی در فیلم وجود دارد که همه را آزار می‌دهد.»
.
این فیلم انتقادی از مقدسات آمریکایی ها خواهد بود، که شامل کندی است، بنا بر گزارش ها مریلین با رئیس جمهور آمریکا جان اف کندی رابطه گرمی داشت. نه فقط او، بلکه با برادر کوچکتر رئیس جمهور، رابرت، که دادستان کل آن زمان و، دومین فرد قدرتمند ایالات متحده بود، نیز رابطه داشت.
.
.آنا دی آرماس مجبور بود سرصحنه هر روز گریم سنگین شود، کلاه گیس هایی با رنگ هایی متفاوتی از بلوند بر سر بگذارد.
دی آرماس می گوید:« مریلین رنگ های متفاوتی از بلوند داشت از طلایی گرفته تا پلاتینه. بنابراین این کلاه گیس ها به زیبایی ساخته شدند. پس هر بار باید روی موهای تیره خودم کلاه می گذاشتم و سپس کلاه گیس را می پوشیدم.»
.
دی آرماس تنها تغییر ظاهری برای مریلین مونرو نداشت او باید به ذهنیت مونرو نزدیک می شد.
«مریلین مونرو در زندگی چیزهای فراوانی را تجربه کرد که در آن زمانه آسان نبود. حتی الان هم آسان نیست. من خوش شانس بودم که ماه ها توانستم برای نقش آماده شوم. همیشه این شرایط حاکم نیست. ما معمولا با عجله به سر پروژه ها می رویم. اما برای بلوند وقت تحقیق و مطالعه داشتم. درمورد مونرو مقاله و کتاب و ویدیو بسیار زیادی وجود دارد من تا می توانستم خواندم و شنیدم. بی نظیر بود.»